چکیده : هرمحصولی قبل از ارائه به مشتری باید ظاهر مناسبی داشته باشد و در این حالت بهترین گزینه استفاده از جعبه و بستهبندی مقوایی است. ما دراین مقاله درمورد دلایلی که باید از جعبههای مقوایی استفاده کرد صحبت میکنیم.
شاید تا به حال براتون پیش آمده باشد که به مهمانی رفته باشید و ظاهرتان مناسب آن مهمانی نباشد، در این حالت نباید انتظار داشته باشید که به شما توجه کنند. درمورد محصولاتی که شما قصد فروششان را دارید هم، همینطور است. اگر محصول شما جعبه و بستهبندی مقوایی مناسب خود را نداشته باشد مورد استقبال قرار نمیگیرد. در این مقاله در مورد دلایلی که شما بهتر است از این جعبهها و بستهبندیهای مقوایی برای محصولاتتان استفاده کنید، صحبت میکنیم.
علت اهمیت جعبه و بستهبندی مقوایی چیست؟
محبوبیت مقوا درمیان مردم، دلیل اصلی پرکاربرد بودن جعبه و بستهبندی مقوایی است. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان آن را در اولویت خود قرار میدهند. اغلب شرکتهای تولید کالا به واسطهی اینترنتی شدن و فروش آنلاین بیش از پیش به سمت بستهبندی مقوایی روی آورده اند. اما دلیل استفاده از جعبه و بستهبندی مقوایی چیست؟ مقوا به عنوان ابزاری ماندگار و سازگار با محیط زیست درمیان مردم و تولیدکنندگان شناخته میشود.
از دید تولیدکنندگان و کارشناسان، مقوا بهترین انتخاب برای بستهبندی تولیدات فست فود به حساب میآید. چون استاندارد بودن بستهبندیها در میان این قشر بسیارمهم است، به همین خاطر مقوا انتخاب میشود. جعبه مقوایی در درجه اول به دلیل قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.مانند: جعبه همبرگر(از جنس کرافت)
5 دلیل استفاده از جعبه مقوایی
احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که ویژگیهای جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چرا باید از این ابزار استفاده کرد؟ بدون شک این سوال ذهن اغلب تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده است. از آنجاکه بستهبندیهای پلاستیکی، چوبی و حتی فلزی در بازار موجود هستند، چرا باید از جعبه مقوایی استفاده شود؟ در ادامه با برخی از ویژگیهای جعبه مقوایی آشنا شوید تا از تفاوتهای آن با سایر جعبهها مطلع شوید.
1. سازگاری با محیط زیست
دلیل سازگاری جعبههای مقوایی با محیط زیست اینکه، مقوا از خمیری کاملا طبیعی تشکیل شده که هیچگونه ماده اضافی از جمله پلاستیک یا فلز در آن بهکار نرفته است. مواد اولیه جعبه و بسته بندی مقوایی، مواد بازیافتی و کاغذ هستند که این جعبهها را شکل میدهند.
2. افزایش فروش
از آنجاکه جعبههای مقوایی ظاهری جذاب و منحصربهفرد دارند، در جذب مخاطب بسیار موثر واقع میشوند. با اجرای طرحهای جذاب و ایدههای جدید روی بستهبندی مقوایی مخاطبان بیشتری را به تخصص خود جذب خواهید کرد؛ اما نتیجه جذب مخاطب به جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ بدون شک جذب بیشتر مردم موجب پیشرفت در خرید و فروش شما خواهد شد. یا حتی میتوانید از جعبههای چاپدار آماده در فروشگاههای اینترنتی استفاده کنید. مانند: جعبه لیوان سیب زمینی
3. قابلیت چاپ
قابلیت چاپ روی جعبه در انواع طرح و نمادهای قانونی از دیگر ویژگیهای مقوا است که استاندارد بودن آن را نشان میدهد. یعنی که شما میتوانید لوگو و نام برند خود را برروی این جعبهها چاپ کنید. که به برندینگ شما کمک کرده و باعث تبلیغ کار شما میشود. این کار برای شما به نسبت هزینه کمی که دارد ولی ارزش زیادی خلق میکند.
4. مقرون بهصرفهبودن
بهواسطه مقرون بهصرفهبودن مقوا در مقایسه با پلاستیک یا چوب، آن را یک بستهبندی استاندارد به حساب میآورند.
-
حملونقل آسان
از آنجاکه مقوا وزن کمی دارد، جعبههای تولید شده از آن بهخوبی قابل حملونقل هستند. اینکه تعیین وزن در جعبه و بسته بندی مقوایی چگونه تعیین میشود به سازندگان آن و نیاز سفارشدهندگان وابسته است؛ اما بهطور معمول این بستهبندیها از حملونقل راحتی برخوردار هستند.
-
پایداری
از دیگر ویژگیها که استانداربودن مقوا را نشان میدهد پایداری و مقاومت آن است. به لطف بافت محکم و پایدار مقوا جعبههای ماندگاری تولید میشود که قابلیت حمل تولیدات سنگین را دارند.
-
استفاده از فضای کمتر
این جعبهها میتوانند محصولات بیشتری را در خود جا دهند و در نتیجه فضای کمتری اشغال کنند. درواقع بهواسطه پایداری بالای جعبه مقوایی، میتوان محصولات و ابزارهای بیشتری در آنها قرار داد و جابهجا کرد؛ به همین دلیل یکی از استانداردترین جعبههای موجود در بازار بهحساب میآید.
-
انعطاف پذیری در طراحی و تولید
قابلیت شکلپذیری و انعطاف خوب یکی دیگر از مزایای جعبه و بستهبندی مقوایی محسوب میشود. در مقایسه با بستهبندیهای پلاستیکی، شیشهای و حتی چوبی، بدون شک این بستهبندی مقوایی است که انعطافپذیری بالایی دارد. درواقع این نوع جعبه را میتوان در اشکال گوناگون طراحی کرد و یا محصولات زیادی را در آن جا داد.
منبع: چاپ لوگو روی جعبه تعداد کم