تفاوت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی؛ 4 تفاوت اساسی

 

 

 

زمانی که می خواهید اقدام به طراحی سایت فروش بیمه کنید باید بدانید که مدل این سایت قرار است شرکتی باشد فروشگاهی؟ اطلاع از “تفاوت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی” به شما کمک می کند تا سایت خود را به تناسب مخاطب خود راه اندازی کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “تفاوت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی چیست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

مقایسه امکانات سایت فروشگاهی با سایت شرکتی

مقایسه امکانات سایت فروشگاهی با سایت شرکتی

اگر به دنبال طراحی سایت موسسه حقوقی یا سایتی مرتبط با هر کسب و کار دیگری هستید باید تکلیف خود را همان ابتدای راه مشخص کنید، که این وب سایت قرار است چه هدفی از شما را برآورده کند؟ در واقع اینکه قصد شما بازاریابی و معرفی کسب است یا فروش محصول مهمترین نکته ای است که هدف شما را نشان می دهد.

همانطور که میدانید وب سایت فروشگاهی به دنبال معرفی کسب و کار و بازاریابی یا تبلیغ برای آن است در حالی که وبسایت های فروشگاهی هدف خود را بر معرفی محصول یا خدمت و در نهایت فروش آن متمرکز می کنند. اگر وبسایت خود را برای فروش محصول یا خدمت راه اندازی کنید پس ناگزیر باید در آن محصولات مرتبط با کسب و کار خود را عرضه کنید.

شرایط خرید را با ایجاد درگاه های پرداخت ایجاد و همه تمرکز خود را معطوف به این موضوع کنید. در این وبسایت شما فرصتی برای عرضه کسب و کار خود ندارید، چرا که مشتری برای خرید محصول به وبسایت شما مراجعه می کند و نباید هیچ مطلب مازاد بر نیاز مشتری ارائه کنید.

وب سایت های فروشگاهی در واقع فروشگاه های آنلاین هستند که در آن کسب و کارها به معرفی محصول و خدمات خود می پردازند. امکان تراکنش های مالی را در آن فراهم می کنند و تمرکز آنها حول جذب مشتری و فروش است.

به طور مثال اگر در زمینه املاک فعالیت می کنید اگر به دنبال برندسازی هستید باید در زمان طراحی سایت مشاور املاک آن را به صورت شرکتی تدوین کنید. تا مخاطب بتواند با شما و نحوه فعالیت شما آشنا شود.

در نظر داشته باشید که هر کدام از سایت های شرکتی و فروشگاهی دارای امکانات و ویژگی های منحصر هستند که در ادامه با مهمترین آن ها آشنا می شوید.

وبسایت های فروشگاهی دارای امکاناتی به شرح زیر هستند:

  • دارای سرعت زیاد در بارگذاری صفحات وب
  • دارای صفحات معرفی محصول
  • دارای قابلیت چت آنلاین و ارتباط با واحد پشتیبانی
  • امکان مدیریت محصولات، ویرایش محتوایی و…
  • امکان جستجوی محصول
  • ایجاد کاتالوگ آنلاین محصولات به همراه تصاویر از زوایای مختلف
  • امکان پرداخت از درگاه های الکترونیکی
  • ایجاد پنل ویژه برای مشتریان
  • امکان تبادل نظرات میان مشتریان

وب سایت های شرکتی نیز دارای ویژگی های زیر هستند:

  • طراحی وبسایت به صورت ریسپانسیو
  • دارای قابلیت چند زبانه شدن
  • معرفی شرکت
  • دارای صفحات ویژه برای نمایندگی ها و پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • امکان چت آنلاین با پشتیبانی سایت
  • معرفی محصولات به همراه کاتالوگ
  • ارائه راه های ارتباطی با شرکت

4 تفاوت آنها

قبل از اینکه به تفاوت میان این 2 بپردازیم، ابتدا باید پاسخ سوال چرا باید سایت داشته باشیم را بدانیم. (که فکر میکنم میدانید)

علاوه بر قابلیت هایی که هر کدام از این وب سایت ها به صورت انحصاری دارا هستند، وبسایت های شرکتی با وبسایت های فروشگاهی تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به مهمترین آن اشاره می شود:

1- تفاوت میان کاربران سایت های شرکتی و فروشگاهی

تفاوت میان کاربران سایت های شرکتی و فروشگاهی

یکی از مهمترین تفاوت هایی که این سایت ها با هم دارند کاربران و مراجعه کنندگان به این سایت ها می باشد. کاربران سایت های شرکتی برای کسب اطلاعات به سایت مراجعه می کنند.

این در حالی است که کاربران وب سایت های فروشگاهی با هدف خرید محصول یا خدمت یا مقایسه آن مراجعه می کنند. در سایت های فروشگاهی تمرکز مخاطب بر محصول و خدمت است و به دنبال اعتبارسنجی آن هستند. برعکس سایت های شرکتی که متمرکز بر بازاریابی و برندسازی است و تلاش می کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند. در این سایت ها کار خرید و فروش انجام نمی شود.

2- هدف سایت

از دیگر تفاوت های سایت های شرکتی با فروشگاهی هدفی است که از راه اندازی آن دنبال می شود. مدیران وبسایت های شرکتی متمرکز بر فروش محصول یا خدمت هستند. این در حالی است که وبسایت های شرکت تبلیغ مجموعه شرکت و کسب و کار خود را دنبال می کنند.

3- محتوای متفاوت

محتوای وبسایت های فروشگاهی معطوف به معرفی و فروش محصول یا خدمت است. در واقع همه چیز در این سایت ها با هدف جذب مشتری برای فروش است.

اما در وبسایت های شرکتی بازاریابی و معرفی کسب و کار دنبال می شود. از همین رو وبسایت های فروشگاهی نیازمند امنیت بالایی به دلیل انجام تراکنش های مالی هستند. چیزی که در وبسایت های شرکتی وجود ندارد.

4- امنیت در وبسایت های فروشگاهی بیشتر از وب سایت های شرکتی

امنیت در وبسایت های فروشگاهی بیشتر از وب سایت های شرکتی

وبسایت های فروشگاهی به دلیل تعریف درگاه های پرداخت پولی نیازمند امنیت بالایی هستند تا مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر اقدام به خرید محصول یا خدمت کنند.

نتیجه گیری

امروزه طراحی وب سایت ها تنوع زیادی دارد. دو نوع از پرکاربردترین وبسایت ها شرکتی و فروشگاهی هستند که هرکدام کاربری مشخص و ویژه ای دارند. در صورتی که بخواهید در وبسایت خود اقدام به معرفی و فروش محصول کنید طبیعتا بهترین نوع سایت برای شما فروشگاه آنلاین است.

این نوع وبسایت ها قابلیت خرید اینترنتی را برای مشتریان و کاربران فراهم می کند. علاوه براینکه کاربران با تبادل اطلاعات به دیگر مشتریان و کاربران برای خرید کمک می کنند. این در حالی است که وب سایت های شرکتی تنها کار بازاریابی و برندسازی را برای کسب و کارها انجام می دهد.

در نظر داشته باشید که هر کدام از این نوع وبسایت ها مزیت هایی نیز برای صاحبان آن به همراه دارد که ارتباط مستقیم با هدف گذاری اولیه آن ها دارد. وب سایت های فروشگاهی شرایط فروش خرید و فروش محصول را برای فروش و مشتریان بسیار آسان کرده اند. همچنین سایت های شرکتی نیز زمینه بازاریابی، تبلیغات و برندسازی را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیار راحت کرده اند.

اگر شما هم دوست دارید طراح سایت شوید اما نمیدانید چگونه و از کجا باید شروع کنید، مقاله “چطور طراح سایت شویم” را مطالعه فرمایید.

منبع: completechaintech.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *