چرا نسخه سالانه بازی های Call of Duty به پایان رسیده است؟

با توجه به اینکه فروش Call of Duty: Vanguard در برخی زمینه ها کمتر از حد انتظار است، به نظر می رسد زمان آن رسیده است که Activision انتشار بازی جدید Call of Duty را به صورت سالانه متوقف کند.

از زمان انتشار Call of Duty 2 در سال 2005، هر ساله یک بازی جدید از فرنچایز محبوب Activision برای طرفداران این سری منتشر می شود. نسخه سوم این سری یعنی Call of Duty 3 در سال 2006 و دقیقا یک سال پس از Call of Duty 2 منتشر شد، سپس Call of Duty 4 در سال 2007 منتشر شد و هر سال بازی های جدیدی منتشر شد.

نسخه سالانه بازی های کال آف دیوتی البته برای اکتیویژن بسیار موثر بود، به طوری که اکثر بازی های اصلی این سری با نقدهای مثبت و فروش کاملا قابل قبولی مواجه شدند.

بازی جدید Call of Duty

با این حال، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که Activision تصمیم خود را برای عرضه یک بازی جدید هر سال لغو کند. در واقع دنیای بازی های ویدیویی در شرایطی قرار دارد که بازیکنان بیش از هر زمان دیگری علاقه مند به تجربه بازی های فعلی و ارائه محتوای بیشتر و شاید کمتر یادگیری تجربیات جدید هستند.

ذکر چند دلیل در این مقاله از ویجیاتو به آنها اشاره می کنیم، می توان گفت بهتر است هر سال نسخه جدیدی از فرنچایز Call of Duty منتشر نشود.

فروش بازی های Call of Duty کاهش یافت


بازی جدید Call of Duty

Call of Duty: Modern Warfare یکی از پرفروش ترین بازی های تمام دوران است و فروش Black Ops Cold War چشمگیر بوده است. با این حال، گزارش های اولیه نشان می دهد که فروش Call of Duty: Vanguard بسیار پایین است و بالاترین فروش در بریتانیا از سال 2007 به این سو بوده است.

این لحظه مهم ممکن است نشانه بزرگی باشد که طرفداران Call of Duty بالاخره از فرنچایز خسته شده اند، اما می توانیم تصور کنیم که با انتشار احتمالی Modern Warfare 2 در سال 2022، وضعیت کمی بهتر خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر فروش بسیار پایین ونگارد را در نظر بگیریم، به احتمال زیاد فروش بازی هایی که در سال های 2023 و 2024 عرضه می شوند، بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود.

تقاضای زیادی برای بازسازی مجدد Call of Duty


بازی جدید Call of Duty

با توجه به پول زیادی که فرنچایز Call of Duty به دست می آورد، حتی با کاهش فروش سالانه، هیچ فایده ای ندارد که Activision برنامه انتشار سالانه خود را به طور کامل متوقف کند. با این حال، ممکن است زمان آن رسیده باشد که انتشار نسخه‌های جدید بازی را به صورت سالانه متوقف کنید و عناوین قبلی را در هر بازه زمانی بازی دوباره کار کنید.

شرکت های بازی در حال حاضر علاقه زیادی به ریمستر کردن بازی های خود دارند و بدیهی است که تقاضای زیادی برای بازی های Call of Duty ریمستر شده وجود دارد. اگرچه از قبل می دانیم که طرفداران بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 بار دیگر این فرصت را خواهند داشت تا دنیای بازی را به گونه ای متفاوت تجربه کنند، اما طراحی مجدد نسخه های کلاسیک فرنچایز Call of Duty برای کنسول های مدرن، تجربه لذت بخشی دیگری خواهد بود.

البته اکتیویژن تا کنون بازی های Call of Duty را ریمستر کرده است. نسخه ریمستر شده Call of Duty 4 در سال 2016 و نسخه Remastered Call of Duty: Modern Warfare 2 که شامل کمپین داستانی آن بود در سال 2020 منتشر شد.اما این ریمسترها با محدودیت هایی در دسترس علاقه مندان قرار گرفتند.

بازی جدید Call of Duty

به عنوان مثال، Remaster of Call of Duty 4 در ابتدا برای کسانی که بازی Call of Duty: Infinite Warfare را خریداری کرده بودند، ارائه شد، اما تعداد بازیکنان محدودی داشت. Modern Warfare 2 همانطور که گفتیم فقط شامل یک کمپین داستانی بود و حالت چند نفره آن بازیابی نشد.

با این حال، Activision چند بازی کلاسیک در این سری دارد که می توان آنها را بازیابی کرد تا انتشار سالانه بازی جدید Call of Duty متوقف شود. به عنوان مثال، او می‌تواند بازی‌های Call of Duty 2 و Call of Duty 3 را که در طول جنگ جهانی دوم رخ داده‌اند، بازسازی کند، یا می‌تواند بخش چندنفره Modern Warfare 2 را بازسازی کند. دیگر گزینه‌های محبوب طرفداران برای ریمستر عبارتند از Call of Duty: Black. Ops یا دنباله Black Ops 2.

در مجموع، اکتیویژن می تواند راه های مختلفی را برای بازسازی بازی های Call of Duty امتحان کند و می توان تصور کرد که بازی های نوستالژیک این سری باکیفیت فروش بسیار خوب و بالایی داشته باشند.

Call of Duty: Warzone درآمد ثابتی را تضمین می کند


بازی جدید Call of Duty

در نهایت می توان اضافه کرد که وجود یک بازی محبوب مانند Call of Duty: Warzone یا Warzone به این معناست که نیاز کمتری به ساخت بازی جدید از Activision وجود دارد. تنها در یک چهارم (سه ماه)، Activision توانست بیش از 1 میلیارد دلار پرداخت درون برنامه ای ایجاد کند و انتظار می رود که بخش قابل توجهی از این درآمد مستقیماً از Varzon باشد.

با وجود معرفی کارت جدید Call of Duty: Warzone با نام Caldera، می توان انتظار داشت که بازیکنان جدیدی جذب این بازی سبک بتل رویال شوند و حتی بازیکنان قدیمی نیز تمایل داشته باشند دوباره آن را امتحان کنند.

تا زمانی که Warzone یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان باقی بماند، به کسب درآمد برای Activision ادامه خواهد داد، بنابراین ممکن است تمرکز روی آن به جای یک بازی کاملاً جدید منطقی‌تر باشد.


Minecraft # 53 – ما به ویرجینیا برگشتیم!!

ویدیوی یوتیوب ویجیاتو را تماشا کنید