چرا فروش اینترنتی ندارم؟

 

 

 

دوره آموزش سئو

هدف اصلی و بزرگترین چالش هر فروشگاه اینترنتی، افزایش آمار فروش محصولات است؛ گاهی اوقات با وجود انجام دادن درست همه کارها، باز هم آمار فروش ما بسیار کم یا اصلا صفر است! به نظر شما دقیقا ریشه این مشکل از کجاست؟ دلیل اصلی پایین بودن نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار در چیست؟

بصورت کلی کاهش فروش اینترنتی به عوامل متعددی بستگی دارد. شما می توانید با تولید محتوای بهینه در سایت و یا برپایی کمپین های تبلیغاتی متعدد آمار فروش تان را چند برابر نمایید. در این یادداشت قصد داریم به بررسی علت نداشتن مشتری واقعی بپردازیم. از این رو پیشنهاد می شود که حتما این یادداشت را مطالعه نمایید.

دلایل خرید نکردن مشتری

مخاطب احساس نیاز نمی کند

مشتری در لحظه احساس نیاز نمی کند و شما نیز این حس را در او به وجود نمی آورید؛ به همین دلیل است که او خرید خود را به فرصتی دیگر موکول می نماید! راهکار برای ایجاد حس نیاز در مشتری، نوشتن کپشن ها و یا توضیحات محصول بصورت وسوسه برانگیز است. در هنگام ارتباط با مشتری (چت یا تلفنی) باید احساس نیاز و ضرورت را در او بسازید. باید به گونه ای تولید محتوا کنید که مخاطب احساس کند با خرید این کالا، یک نیاز یا مشکل اصلی اش برطرف خواهد شد. محتوایی که تولید می کنید باید سوالات زیر را پاسخ دهد:

  • اصلا چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟

  • خرید از شما چه سودی برای مخاطب دارد؟

  • عواقب نخریدن این کالا چیست؟

  • آیا رفع نیاز مشتری در اولویت است؟

مخاطب هدف ندارید

در ابتدای کار حتما بازار هدف خود را شناسایی کنید و سپس متناسب با سلیقه و نیاز مخاطب هدف خود شروع به تولید محتوا و بازاریابی نمایید. مخاطب هدف در واقع همان کاربرانی هستند که پتانسیل خرید کردن از شما را دارند. با تمرکز کردن بر روی یک گروه مخاطب خاص، کیفیت کار خروجی تان را افزایش می دهد.

این روش دقیقا بر گرفته از نیچ مارکتینگ است. شما متناسب با نیاز مشتریان خود فعالیت می کنید و ادامه همین روند کاربران گذری را تبدیل به مشتریان دائمی می کند.

در فضای اینستاگرام برخی از پیج های فروشگاهی با خرید فالوور فیک و تبلیغات مخاطب خود را افزایش می دهند؛ اما اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید، بهترین راهکار برای جذب مشتری و افزایش آمار فروش تان، یادگیری سئو و بهینه سازی سایت است. با مصرف دوره آموزش سئو از مبتدی تا حرفه ای، شما می توانید تمامی مخاطبان هدف خود را به راحتی بشناسید، عبارات کلیدی هدفمند تعریف نمایید و کاری کنید که وب سایت شما در رتبه های اول نتایج گوگل نشان داده شود و مخاطب هدف زیادی را جذب سایت نمایید.

برای بدست آوردن مخاطب هدف خود به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • محصول شما بیشتر موردنیاز خانم هاست یا آقایان؟

  • مخاطبان اصلی محصول در چه رده سنی قرار دارند؟

  • مخاطبان به چه موضوعات مشابه دیگری نیاز یا علاقه دارند؟

دوره آموزش سئو حرفه ای

مشتری احساس امنیت مالی ندارد

در فروش اینترنتی امکان کلاهبرداری و سوء استفاده بسیار بیشتر از فروش حضوری است و مواردی این چنین نیز زیاد رخ داده است؛ مردم در اعتماد کردن به آنلاین شاپ ها شک دارند. ایجاد حس اعتماد و امنیت، وظیفه شما به عنوان یک مدیر فروشگاه اینترنتی است. شما می توانید این حس را با ارائه برخی خدمات در مخاطبان خود بسازید. خدماتی از قبیل:

  • امکان مرجوع کردن کالا

  • امکان پرداخت درب منزل

  • امکان عودت مبلغ

  • پیگیری های لحظه ای سفارش

  • ارتباط با مشتری بصورت تلفنی

  • ارسال ویدیو از محصول

مشتری به شما اعتماد ندارد

در بخش قبلی از ایجاد احساس امنیت در مشتریان صحبت شد و در این بخش از اعتماد نداشتن مشتری به فروشگاه شما صحبت خواهد شد. نوع محصول، کیفیت و حتی قیمت کالاهای شما هیچ تاثیری در آمار فروش ندارد تا زمانی که نتوانید اعتماد مشتری را به خود جلب نماید. راهکارهای زیر برای جلب اعتماد مشتریان آنلاین موثر هستند:

  • ساخت صفحه ارتباط با ما: در این صفحه راه های ارتباطی مختلف با خودتان را قرار می دهید. لوکیشن دقیق خود را مشخص می کنید.

  • ایجاد صفحه درباره ما: در این صفحه از خودتان، کسب و کارتان و تیمی که دارید صحبت می کنید. اطلاعات لازم و دقیق از فروشگاه خود را قرار دهید. مشتریان با مشاهده این اطلاعات راحتتر می توانند به شما اعتماد کنند.

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا E-namad و لوگو و اطلاعات آن را در بخش فوتر سایت بگذارید.

فرآیند فروش تان مشکل دارد

در برخی اوقات مشتری به شما اعتماد دارد و محصول خود را انتخاب کرده و اما در زمان تکمیل سفارش می ماند و نمی تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار نماید و تصمیم به انصراف می گیرد. اشکالات موجود در روال خرید اینترنتی سایت را بشناسید، آنها را بررسی کنید و تا آنجایی که می توان فرآیند را ساده تر نماید.

فقط اطلاعات ضروری را از مشتری دریافت کنید. چه نیازی به دریافت کد ملی، شماره فلان و بیسار دارید. هر چه باکس دریافتی بیشتر باشد، کاربر خسته شده و حتی ممکن است اعتمادش را نیز از دست بدهد. می توانید با مشتریانی که در لحظه آخر سفارش را کنسل کرده اند و دکمه انصراف از خرید را زده اند؛ تماس گرفته و علت را جویا شوید.

در کل هدف اصلی خرید اینترنتی، راحتتر شدن کارها است؛ اگر قرار است که مشتری وارد چرخه طولانی ثبت سفارش یک کالا شود؛ چه برتری نسبت به خرید حضوری خواهد داشت!

به این موضوع خوب فکر کنید و بهترین تحلیل را انجام دهید و آن را در فرآیند خرید خود اجرایی کنید.

دوره آموزش سئو وبین سئو

راهکار طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

از بستر رسانه های اجتماعی به راحتی می توانید به منظور افزایش فروش و بازدید وب سایت خود استفاده نمایید. رسانه های اجتماعی مانند (اینستاگرام، تلگرام، شبکه های پیام رسان داخلی) در واقعی ابزاری کارآمد و ارزشمند برای تمامی کسب و کارها می باشند. آنها فرصت های بیشتر و عالی تری را به منظور جذب مخاطب در اختیارتان می گذارند.

در این بخش نکاتی طلایی و راهگشا بیان می گردد که با رعایت آنها می توانید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید و تحول عظیمی در بیزنس خود ایجاد نمایید:

  • با سلبریتی ها و اینفلوئنسرها به منظور تبلیغات محصولات خود؛ همکاری داشته باشید. این کار باعث افزایش فروش اینترنتی تان می گردد.

  • محتوا در همه حال یکی از قدرتمندترین ابزارها در سئو و افزایش آمار بازدید و فروش است. محتوای ارزشمند، جذاب و باکیفیت خلق نمایید.

  • از محصولات تصاویر و ویدیوهای باکیفیت تهیه کنید و آن ها را نشر دهید. این نیاز در مشتریان وجود دارد که قبل از خرید محصول، تصویر واقعی آن را مشاهده نمایند. به این نیاز پاسخ مناسب دهید.

  • موقعیت محصول را در تصویر و یا ویدیو نشان دهید. با متن و تصویر، نیاز استفاده از خدمات یا محصولات خود را در کاربران بسازید.

  • در تصویر یا ویدیو کاربرد واقعی محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال محصول را در دست بگیرید یا در کنار فرد یا وسیله ای دیگر قرار دهید؛ این کار به مشتریان اجازه می دهد تا اندازه واقعی را تخمین بزنند.

  • بصورت مستمر فعالیت داشته باشید. ارتباط خود را با کاربران قطع نکنید.

  • تعامل دوستانه با مخاطبان خود بسازید. پاسخ ها را بصورت ویس با صدای خود پاسخ دهید. با نام شخصی شان آن ها را خطاب دهید (بیشتر برای مشاغل مرتبط با حوزه بانوان)

  • هشتگ گذاری درست و اصولی را بیاموزید و استفاده کنید.

  • یک قالب یا Template ثابت برای پست های خود در نظر داشته باشید.

  • در توضیحات یا کپشن Caption با لحنی دوستانه صحبت نمایید و جزئیات کالا (سایزهای مرتبط، جنس و…) را بیان نمایید.

  • در مورد قیمت کالا نیز صادقانه رفتار نمایید. قیمت روز را نیز بیان کنید. در صورتی که به هر دلیلی امکان اعلام قیمت را ندارید؛ حتما صادق باشید و دلیل خود را از عدم بیان قیمت بگویید.

  • در استوری ها از روزمرگی های خود حرف بزنید. از مراحل کار خود ویدیو تهیه کنید و به اشتراک گذارید. این کار اعتمادسازی را بیشتر می کند.

  • پست های خود را آنالیز نمایید. با بررسی بازخوردها عملکرد خود را آینده بهبود می بخشید.

  • از تکنیک های ورود به اکسپلور استفاده کنید. الگوریتم های اینستاگرام را بشناسید و طبق اصول آن ها فعالیت کنید.

  • تعداد معقولی از پست و استوری در روز و هفته به اشتراک بگذارید. به طور میانگین روزانه 5 تا 7 استوری و در طول هفته حداقل سه پست بگذارید.

  • برای اسم یا آیدی ID پیج، نام مناسبی را انتخاب کنید. نام های فارسی انتخاب بهتری می باشند.

  • محصول و خدمات با تقاضا بالا را انتخاب کنید مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، تهیه غذا، لوازم فانتزی، لوازم خانگی و…

سخن آخر

استراتژی های فروش خود را همواره به روز نمایید. در دنیای کسب و کار و فروش اینترنتی رقابت روزانه در حال افزایش است و همیشه باید گوش به زنگ باشید که چگونه می توانید فروش خود را افزایش دهید. صحبت ها و خواسته های مشتریان خود را حتما بشنوید و آن ها را آنالیز کنید. هیچ گاه توقف نکنید، توقف های کوتاه باعث رکود بیزنس تان می شود.

هر کدام از نکات فوق که به آن ها اشاره نمودیم در صورتی که به درستی اجرایی شوند پتانسیل افزایش فروش قابل توجه ای برای شما را دارند. در این میان می توانید از کارشناسان خبره در حوزه بازاریابی اینترنتی و تشکیل کمپین های تبلیغاتی مشاوره تخصصی بگیرید.

وب سایت های بسیاری در زمینه بازاریابی اینترنتی و سئو سایت فعالیت دارند و تجربه، دانش و تخصص آنها مثال زدنی است؛ وب سایت هایی مانند: websima, faradars, webinseo, novin؛ در ابتدا می توانید به مقالات آموزشی رایگان آنها مراجعه نمایید و سپس بصورت تخصصی در دوره های مختلفی که ارائه می دهند، شرکت نمایید.

مصرف این دوره ها و اجرایی کردن شان بر روی وب سایت و پروژه خودتان، همانند یک سکوی پرش صعود برای کسب و کار شما خواهد بود.

امیدوارم که روزی برسد که کامنت پر از شور و هیجان شما را، از سودهای چند صد میلیونی را دریافت نمایم.

 

استراتژی‌های زیادی برای افزایش درآمد در فروش اینترنتی وجود دارد. بااین‌حال کسب‌وکارها باید به‌طور مداوم با گوش دادن به صحبت‌های مشتریان خود، استراتژی‌های جدید فروش را تدوین کنند. هر یک از استراتژی‌های فوق که به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند فروش آنلاین شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد و در شرایط مناسب، درآمد بالایی ایجاد نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *