طراحی لیبل یکی از خدماتی است که توسط مجموعه سلام گرافیک به صورت حرفهای و اصولی پیاده سازی میشود. تعرفه طراحی لیبل بنا به پارامترهای مختلفی تغییر میکند؛ اما اصولاً نرخ طراحی لیبل بین 1/000/000 تومان تا 5/000/000 تومان متغیر است. قیمت طراحی لیبل به طور دقیق بنا به طرح لیبل و مدت زمان اجرای طرح تعیین میشود. البته تنها به این دو عامل بستگی ندارد و پارامترهای مختلف دیگری هم در تعیین قیمت طراحی لیبل، مؤثر هستند. بر روی لیبل موارد مختلفی از جمله نام برند، لوگوی برند، مشخصات محصول و… زده میشود. در برخی از لیبلها ممکن است این عناصر متفاوت باشند.
لیبل معمولاً برای محصولاتی مورد استفاده قرار میگیرد که امکان استفاده از بسته بندی را نداشته باشد؛ اما در بعضی از محصولات علاوه بر طراحی بسته بندی، طراحی لیبل بسته بندی هم صورت میگیرد و بر روی محصول درج میشود. برخی از محصولات نیازی به طراحی بسته بندی خاصی ندارند و با لیبل بسته بندی، نیاز محصول آنها رفع میشود. لیبل بسته بندی محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. لیبل بسته بندی برای محافظت از کالا سودمند است. علاوه بر این موضوع، عملکردی اقتصادی در هزینههای بسته بندی دارد.
تبلیغات با استفاده از لیبل بسته بندی و معرفی کردن محصول کارساز است. استفاده از لیبل بنا به نیاز محصول و تشخیص کارشناسهای طراحی لیبل پیاده سازی خواهد شد. یک طراح لیبل حرفهای به خوبی میداند که در بازار چه محصولاتی نیاز به طراحی لیبل دارند. همانطور که پیشتر ذکر کردیم، تعیین قیمت طراحی لیبل به پارامترهای بیشتری بستگی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها میپردازیم.
قیمت طراحی لیبل بر چه اساسی تعیین میشود؟
هزینه طراحی لیبل بنا به نیازهای کاربر میتواند تغییر کند. بهتر است تعیین قیمت طراحی لیبل را به دو بخش تقسیم کنیم. بخش اول شامل پارامترهای اصلی تعیین قیمت طراحی لیبل میشود. برای مثال طرح انتخابی، مدت زمان پیاده سازی آن، تعداد اتودهای لازم برای طرح، عناصر درج شده بر روی آن و… میتواند در تعیین قیمت نقش اساسی داشته باشد. بخش دوم تعیین هزینه طراحی لیبل، به درخواستهای کارفرما برمیگردد. منظور از قیمت طراحی لیبل یا طراحی بسته بندی، میزان هزینهای است که برای ساخت و طراحی لیبل پرداخت میشود. موارد و پارامترهای گوناگونی در تعرفه طراحی لیبل تأثیرگذار است که از جمله این موارد میتوان به شرکت طراحی لیبل، طراح لیبل، جنس طراحی لیبل، سایز لیبل و مواردی از این دست را در نظر گرفت. برای مثال تعدادی از عناصر نیازی به درج شدن بر روی لیبل ندارد؛ اما ممکن است برخی از کارفرماها این درخواست را داشته باشند و استفاده از عنصر موردنظر را، نیازی برای لیبل بسته بندی خود بدانند. لازم است که در این بخش ذکر کنیم، بخش دوم که شامل خواستههای کوچک مشتری یا کارفرما میشود اصولاً به صورت آپشن یا با قیمتی کمتر پیاده سازی میشود. بخش اصلی تعیین قیمت توسط بخش اول صورت میگیرد. بهتر است به صورت لیستوار با پارامترهای تعیین قیمت طراحی لیبل آشنا شویم.
طرح انتخابی لیبل
طرح مورد نظر برای طراحی لیبل در تعیین قیمت برچسب محصول تأثیرگذار است. برای مثال زمانی که مشتری، طرحی را انتخاب میکند، ممکن است طرحی خاصتر و فراتر از لیبلهای معمولی باشد. در نتیجه در افزایش قیمت تأثیرگذار خواهد بود. البته برخی از محصولات نیاز به طراحی لیبل آنچنانی ندارند و این موضوع برای آنها بالعکس عمل میکند.
نوع لیبل
یکی دیگر از پارامترهایی که میتوان برای تعیین قیمت طراحی لیبل از آن استفاده کرد، نوع و جنس لیبل است. لیبلهای طراحی شده برای محصول در دو نوع عرضه میشود. مدل اول لیبلها به صورت ساده و مدل دیگر آن به صورت پشت چسب دار است. امروزه لیبلهای پشت چسب دار، با استقبال بیشتری مواجه شده است. لیبلهای پشت چسب دار برای محصولات شیشهای بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. لیبلهای پشت چسب دار لایه ضخیمتری دارد و در نتیجه ضدآب خواهند بود. ضد آب بودن لیبلهای بسته بندی در بستهبندی محصولات، رضایت کاربر و مشتریان شما را در پی خواهد داشت.
زیرا برخی از محصولات در معرض مستقیم آب ممکن است قرار بگیرند و از بین رفتن لیبل شما، حتی میتواند فرصت تبلیغات شما را هم بسوزاند. نوع دیگر که لیبلهای بدون چسب یا ساده هستند اصولاً به مدلهای مختلفی تقسیمبندی میشود و برای محصولات متنوعی کاربرد دارند. برای مثال برخی طراحی لیبل را بر روی کاغذ گلاسه و برای میوه یا محصولات خشک نیاز دارند. در نتیجه چندان احتیاجی به ضدآب بودن لیبل ندارند.
البته نوع دیگر لیبلهای ساده میتوانند به صورت دیجیتال باشند. لیبلهای دیجیتال، چاپ نمیشوند و تنها به صورت فایل بر روی بخشهای مختلف فضای آنلاین قرار میگیرد. لیبلهای بدون چسب اصولاً به صورت یک گیفت و با استفاده از یک نوار یا بند به محصول وصل میشود. شاید بتوان گفت که برای جلوهدادن به محصولاتی مانند زعفران یا خرما میتوان از این نوع لیبل استفاده کرد.
جدا از بحث قیمت طراحی لیبل، ممکن است برای انتخاب نوع لیبل خود به مشکل بخورید و ندانید که برای محصول شما استفاده از کدام نوع لیبل بهتر است. کارشناس و مشاوران طراحی لیبل سلام گرافیک در انتخاب نوع لیبل شما را راهنمایی خواهند کرد.
سایز لیبل
از سری پارامترهای تقریباً مهم در تعیین نرخ طراحی لیبل، میتواند سایز لیبل باشد. یک طراح لیبل حرفهای باید بداند که هر محصول نیاز به چه سایز لیبلی دارد. هر محصولی که نیاز به طراحی لیبل دارد، باید سایز بندی خاص خود را داشته باشد. سایز طراحی لیبل هر محصول یک عدد اصولی و استاندارد است که توسط خود طراح لیبل در نظر گرفته میشود. پس از اینکه محصول خود را به طراح لیبل اعلام کنید، سایز پیشنهادی لیبل طراحی شده را به شما خواهد گفت. سایز لیبل شاید تأثیر چندانی در تعیین قیمت طراحی لیبل نداشته باشد؛ اما میتواند به عنوان یک پارامتر کوچک تأثیرگذار باشد. زیرا برخی از محصولات مانند خیارشور، آب معدنی، آجیل، عسل یا شامپو بیشتر از مواردی مانند لواشک نیاز به طراحی و استفاده از عناصر مختلف دارد. زیرا اندازه محصول بزرگتر است و نیاز به طراحی لیبل با سایز بزرگتری دارد. بنا به این موارد پس میتوان گفت که سایز لیبل محصول شما هم میتواند در هزینه طراحی لیبل تأثیرگذار باشد.
مدت زمان صرف شده برای ساخت لیبل
تعرفه قیمت طراحی لیبل میتواند به مدت زمان صرف شده برای طراحی لیبل هم بستگی داشته باشد. برخی از طرحهای لیبل نیاز به زمان بیشتری برای طراحی دارند. اصولاً این مورد در طراحیها کم پیش میآید؛ اما میتواند در قیمت طراحی لیبل تأثیرگذار باشد. مدت زمانی که طراحهای لیبل مجموعه سلام گرافیک برای طراحی لیبلها در نظر میگیرند اصولاً بین 5 تا 7 روز کاری است و به ندرت پیش میآید که طرحی بیشتر از این بازه نیاز به زمان داشته باشد. اما در برخی از محصولات صادراتی یا خاص، نیاز به زمان بیشتری برای طراحی لیبل است که خب در نتیجه با قیمت بیشتری پیاده سازی میشود. اطلاع از مدت زمان صرف شده برای طراحی لیبل از ابتدای شروع پروژه، توسط طراحهای لیبل سلام گرافیک به شما اعلام میشود.
ادیت بیش از 3 بار در طراحی و پیش طراحی لیبل
بنا به قانونی که توسط کارشناسهای مجموعه سلام گرافیک گرفته شده است، ادیتهای طراحی لیبل تنها طی 3 مرحله بدون هزینه اضافه پیاده سازی میشود. پس از ادیت 3 مرحلهای طرح به شما تحویل داده میشود و در صورتی که نیاز به ادیت داشته باشد، مشمول هزینه اضافهتری خواهد شد. البته بنا به خواست شما قبل از پیاده سازی طراحی لیبل، اتود هم میتوان زد؛ اما این از سوی کارشناسهای طراحی لیبل پیشنهاد نمیشود؛ زیرا پس از پیاده سازی بر روی نرم افزار، میتوان عیبهای ظاهری آن را به صورت دقیق بررسی کرد و در نتیجه اتود معمولی در اول کار نمیتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. بهتر است اجازه دهید تا طراحی لیبل در نرم افزار مورد نظر اتفاق بیفتد و سپس ادیتهای موردنظر را به طراح سلام گرافیک اعلام کنید.
چاپ لیبل
شاید عجیب به نظر برسد؛ اما مجموعه سلام گرافیک علاوه بر طراحی لیبل، چاپ لیبل شمارا هم بر عهده میگیرند. البته چاپ لیبل موضوعی کاملاً دلبخواهی است و بنا به نظر کارفرما خواهد بود. درصورتیکه هرکدام از کارفرماها، نیاز به چاپ لیبل داشته باشند در قرارداد طراحی لیبل ذکر شده و چاپ لیبل محصول به تعداد خواسته شده برای آنها انجام میشود. پس از اینکه طراحی لیبل شما توسط طراحهای لیبل مجموعه سلام گرافیک به پایان رسید، تأیید نهایی توسط کارفرما گرفته میشود. سپس لیبل طراحی شده به چاپخانه ارسال شده و مراحل چاپ آن آغاز میشود. چاپ لیبل فاکتوری جداگانه و هزینهای اضافه بر هزینه طراحی لیبل دارد. در نتیجه فاکتور چاپ لیبل شما بنا به تعدادی که سفارش دادهاید، برای شما جدا از هزینه لیبل ارسال میشود.
سال اجرای پروژه طراحی و دیزاین لیبل
هزینه طراحی لیبل در سال 1401 بنا به سازمان انجمن گرافیک ایران حدود 3 تا 5 میلیون تومان برآورد شده است؛ اما این نرخ میتواند در سالهای آتی افزایش داشته باشد. قیمت طراحی لیبل در سال 1402 هنوز اعلام نشده است؛ اما بنا به برآورد کارشناسهای طراحی لیبل نرخی بین 5 تا 7 میلیون تومان است. ممکن است این نرخ قیمت طراحی لیبل به 10 میلیون تومان هم برسد. البته نرخ دقیق هزینه طراحی لیبل در سال 1402 طبق انجمن گرافیک اعلام میشود و تاکنون چیزی تحت این عنوان اعلام نشده است.
نوع ریبون استفاده شده برای لیبل
ریبون استفاده شده در تعیین قیمت تأثیرگذار است. برخی از محصولات نیاز به ریبون های خاص دارند. ریبون استفاده شده در لیبل، با جنس لیبل یکسان است؛ اما اصولاً به صورت تک رنگ طراحی میشود. یکی از انواع ریبونهایی که در لیبلها استفاده میشود، ریبون وکس است که به نسبت دیگر ریبون ها نرخ کمتری دارد.
ارزان بودن نرخ قیمت ریبون وکس و رزین باعث شده است تا بیشتر کارفرماها برای لیبل های خود از این نوع ریبون استفاده کنند. البته یکی از ریبونهای بسیار جذاب در طراحی لیبل، ریبون سوپر زرین است که کیفیت چاپ آن بر روی لیبل فوقالعاده عمل میکند. البته ریبون تنها برای برخی از محصولات موردنیاز است. برای مثال طراحی لیبل نبات یا لیبل زعفران در برخی از بستهبندیها نیازمند ریبون خواهند بود.
شرکت طراحی کننده لیبل
یکی از شرکتهای طراحی کننده لیبل محصولات، مجموعه گرافیکی سلام گرافیک است که بیش از 9 سال در زمینه طراحی گرافیک، طراحی لیبل، طراحی بسته بندی، طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ و دیگر خدمات گرافیکی فعالیت میکند. مجموعه سلام گرافیک، کارشناسهای خبرهای را در هر زمینه از آن خود کرده است. بنیانگذار مجموعه طراحی لیبل سلام گرافیک، مجتبی ملاکی است که چندین سال است در زمینههای گرافیکی فعالیتهای جدی و حرفهای داشته است. شرکت سلام گرافیک سعی دارد تا با بهترین کیفیت و بهصرفهترین قیمت خدمات مختلف طراحی لیبل بستهبندی و محصولات را به مشتریان عرضه کند. سلام گرافیک بیش از چندین هزار مشتری راضی داشته است. به دلیل حرفهای بودن کارشناسهای سلام گرافیک، پروژههای بسته بندی یا طراحی لیبل محصولات صادراتی هم بر عهده تیم سلام گرافیک بوده است.
برای طراحی بسته بندی یا طراحی لیبل محصولات صادراتی مانند پسته، خرما و … نیاز به طراحهای حرفهای دارید که سلام گرافیک در این راستا به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که نیاز به مشاوره طراحی لیبل دارید، میتوانید با شماره 09355054580 تماس بگیرید.
شرکت طراحی کننده لیبل سلام گرافیک، نمونه کارهای زیادی در زمینه طراحی لیبل دارد که برای برندهای مختلف پیادهسازی کرده است. برندهایی که مجموعه سلام گرافیک برای آن فرایند طراحی لیبل را انجام داده است را در ادامه نامبردهایم.
تولید لیبل برند سیسام
برند اولی که معرفی آن میپردازیم، برند سیسام است که طراحی لیبل محصولات خود را به مجموعه طراحی لیبل سلام گرافیک سپردهاند. طراحی لیبل برای محصولات سیسام طی 1 هفته انجام شد. محصولات مجموعه سی سام شامل ارده، روغن زیتون، روغن کنجد و محصولاتی از این قبیل است.
طراحی و ساخت لیبل ایستک
ایستک یکی دیگر از برندهای معروف است که طراحی لیبل آن بر عهده مجموعه گرافیکی سلام گرافیک بوده است. مجموعه ایستک دارای محصولاتی مانند نوشیدنیهای ماءالشعیر و بدون الکل است. طراحی لیبل مجموعه ایستک بین 5 تا 7 روز کاری زمان برد.
دیزاین لیبل حرفهای برای لیبل بی مند
یکی دیگر از برندهایی که طراحی لیبل خود را به مجموعه سلام گرافیک سپردهاند، مجموعه بی مند بود. طراحی لیبل مجموعه بی مند چندان طولی نکشید. البته شاید نام این برند را نشنیده باشید؛ اما در حوزه نوشیدنی و عرقیات گیاهی بهصورت حرفهای مشغول به کار هستند.
طراحی مجموعه لیبل شیک و زیبا برای برند قیطران
از سری برندهای محبوب امروزه، زعفران قیطران است که آوازه او در مغازههای فروش سوغاتی پیچیده است. مجموعه قیطران چندین سال است که برای طراحی لیبل، طراحی بستهبندی و هر طراحی گرافیکی موردنیاز برند خود، از مجموعه سلام گرافیک کمک میگیرد. کارشناسهای طراحی گرافیک سلام گرافیک به صورت کامل با برند قیطران آشنایی دارند و مخاطب این برند را درک کردهاند؛ زیرا طراحی گرافیکی این برند به طور کلی بر عهده تیم طراحی سلام گرافیک بوده است. برند قیطران علاوه بر محصولاتی مانند زعفران به فروش خشکبار هم میپردازد و طراحی لیبل این محصولات بر عهده کارشناسهای طراحی لیبل سلام گرافیک بوده است.
دیزای و طراحی برچسب کالا برای برند دیارا
برند دیارا یکی دیگر از برندهایی است که طراحی لیبل محصولات آن بر عهده مجموعه گرافیکی سلام گرافیک بوده است. مجموعه دیارا به فروش محصولاتی همچون شربت زعفران و نبات میپردازد. طراحی لیبل شربت زعفران و نبات دیارا به کمک طراحهای لیبل مجموعه سلام گرافیک بوده است.
طراحی فوری لیبل برند تی شین
تی شین از سری برندهای فروش زیتون است. برند تی شین برای طراحی لیبل محصول خود از متخصصهای طراحی لیبل مجموعه سلام گرافیک کمک گرفت. این مجموعه برای طراحی لیبل زیتون خود، نیاز به طراحی اصولی و استاندارد داشتند. طراحهای لیبل مجموعه سلام گرافیک به خوبی با طراحی لیبل اصولی آشنا هستند و در نتیجه به پیاده سازی این برند، پرداخته است.
انجام سفارش طراحی لیبل محصولات برند مقدم
یکی دیگر از برندهای فروش نبات که طراحی لیبل خود را به مجموعه سلام گرافیک سپردهاند، برند مقدم است. برند مقدم فروش نبات و سوغاتی های مختلف را انجام میدهند که برای پیاده سازی طرح لیبل خود، از طراحهای لیبل مجموعه گرافیکی سلام گرافیک استفاده کردهاند.
طراح لیبل
طراح های لیبل مجموعه سلام گرافیک، از تخصص زیادی در زمینه طراحی های گرافیکی و لیبل برخوردارند. یک طراح لیبل باید بتواند علاوه بر پیاده سازی طرح خلاقانه لیبل، به موارد دیگری از جمله اصول پیاده سازی لیبل، نوع لیبل موردنیاز محصول، سایز استاندارد لیبل برای محصول مورد نظر، علائم و موارد لازم در لیبل و … توجه داشته باشد. تمامی این موارد در پیاده سازی طراحی لیبل مهم است. یک طراح لیبل حرفهای زمانی میتواند ادعای حرفهای بودن کند که علاوه بر قیمت طراحی لیبل به پارامتر های مختلف طراحی لیبل توجه داشته باشد. یک طراح حرفهای باید بتواند با هریک از ابزارهای طراحی لیبل به پیاده سازی نقش لیبل بپردازد. البته برخی از نرم افزارهای گرافیکی بیشتر مناسب طراحی لیبل است؛ اما به طور کلی تسلط به ابزارهای طراحی گرافیکی میتواند در حرفهای بودن شما تأثیرگذار باشد. طراحهای لیبل مجموعه سلام گرافیک برای پیاده سازی طرح لیبل خود با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار ایلاستریتور و حتی در برخی از موارد با کمک نرم افزار کورل طرح لیبل را اجرا میکنند.
یک طراح لیبل باید جنسهای مختلف را بررسی کرده باشد و بداند لیبل مناسب محصول چیست؟! برخی از محصولات نیاز به لیبل با ابعاد بزرگتری به نسبت بقیه دارند و برخی دیگر از محصولات شاید نیاز به لیبلی با ابعاد کوچکتر داشته باشند.
مهارت رنگ شناسی در طراحی لیبل، یکی دیگر از مهارتهایی است که یک طراح لیبل باید به آن آشنا باشند. اکثر محصولات دارای لوگو با رنگهای خاص هستند. به عبارتی هر برند یک لوگو و رنگ سازمانی دارد. یک طراح لیبل باید بداند که در طراحی لیبل مشتری، از چه رنگهایی در راستای رنگ لوگو و رنگ سازمانی برند استفاده کند، تا طرح نهایی جذابیت خاص خود را داشته باشد.
زمانی که یک طراح لیبل در طرحهایی که قصد پیاده سازی آن را دارد، دقت کند و از اصول به خصوص خود کمک بگیرد؛ در نهایت نمونه کار لیبل یا دیگر طرحهای گرافیکی او حرفهای و خاص خواهد بود. نمونه طراحی لیبل همان فایلهای طراحی شده لیبل است که توسط طراح لیبل طراحی و پیاده سازی شده است. کمک بسیاری به طراحهای گرافیک و صاحبان کسبوکار برای ایده گرفتن می کند. طراح های گرافیک می توانند با مشاهده نمونه کارهای طراحی لیبل به طراحی لیبل منحصر به فرد بپردازند.
هرچه یک طراح لیبل حرفهایتر کار کند، میتواند قیمت بیشتری را برای پیاده سازی طرح لیبل درخواست کند. پس برای افزایش قیمت طراحی لیبل، میتوانید از ترفندهایی استفاده کنید و در راستای توسعه کارهای گرافیکی خود و افزایش نرخ طراحی لیبل استفاده کنید.
طراحهای لیبل مجموعه گرافیکی سلام گرافیک به پیاده سازی برندهای مختلفی پرداخته است. از سری برندهایی که طراحهای لیبل سلام گرافیک مسئولیت طراحی لیبل آن را بر عهده داشتهاند، میتوان به برندهای ایستک، قیطران، دیارا، سی سام، مقدم و… اشاره کرد.
روش های محاسبه قیمت برچسب محصول
روش های محاسبه قیمت برچسب محصولات یا طراحی لیبل پارامترهای مختلفی را شامل میشود. برای مثال در محاسبه قیمت لیبل محصولات صادراتی باید دقت و ظرافت بیشتری به کار برد. در نتیجه میتوان گفت که قیمت طراحی لیبل برای محصولات صادراتی به نسبت دیگر محصولات، بیشتر خواهد بود؛ زیرا در کار حساسیت زیادتری به کار خواهیم برد. البته یکی از مهمترین پارامترهایی که در محاسبه قیمت برچسب محصولات اهمیت دارد، انجمن گرافیک ایران است که نرخ مناسب و استانداردی را برای طرحهای گرافیکی اعلام میکند. این نرخ هرساله متغیر است و با توجه به شرایط کنونی، رو به افزایش است. کارشناسهای سلام گرافیک بنا به نرخ انجمن گرافیک ایران و پارامترهایی که در طراحی لیبل، کارفرما نیاز دارد قیمت طراحی برچسب محصولات را اعلام میکند. البته تعیین هزینه طراحی برچسبهای محصولات در سلام گرافیک بنا به کیفیت کار، بسیار مقرون به صرفه تر است.
بهتر است به موضوع اصلی بپردازیم. از قیمت تمام شده و روش محاسبه آن مطلع هستید؟ یک طرف تعیین نرخ و قیمت برچسب محصولات به هزینهای که برای پیاده سازی لیبل محصول خرج شده است برمیگردد. البته در این بخش قصد ریز کردن جزئیات را نداریم و بهتر است بنا به نرخ انجمن گرافیک ایران مباحث را پیش ببریم. یکی از نکاتی که پیشتر ذکر کردیم، اهمیت مدل طرح لیبل بود. هزینه چاپ و طراحی لیبلهای پشت چسبدار، اصولاً بیشتر از طراحی و چاپ لیبل ساده است. زیرا پارامترهای مختلفی را در طراحی باید رعایت کرد. همانطور که میدانید، طراحی لیبل یکی از روشهای حرفهای و مناسب برای برندینگ محصول و تبلیغات است. در نتیجه جدا از تمام بحثهای محاسبه قیمت، طراحی لیبل خود را به کارشناسهای حرفهای طراحی لیبل بسپارید. طراحهای لیبل سلام گرافیک سعی دارند تا با به روز کردن خود، نمونه کارها و طرحهای لیبل، همیشه در این زمینه به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را پیش بگیرند.
اصول تعیین قیمت در طراحی لیبل
یکی از پارامترهایی که در تعیین قیمت طراحی لیبل میتواند تأثیرگذار باشد، نوع محصول است. برخی از محصولات تنها لیبل دارند و هیچ بستهبندی دیگری برای محصول در نظر نگرفته شده است. در نتیجه تمام اطلاعات و مباحث مربوط به محصول باید در لیبل بستهبندی ذکر شود. این موضوع یکی از نکات مهمی است که در تعیین قیمت طراحی لیبل باید نظر داشته باشید.
از دیگر اصولی که باید حین تعیین قیمت طراحی لیبل به آن توجه داشته باشیم، نوع محصول است. طراحی لیبل برخی از اشیاها به نسبت دیگر محصولات سادهتر است. اما طراحی لیبل بسته بندی در محصولات غذایی کمی نیاز به ظرافت و دقت بالاتری دارد. زیرا باید علائم و نمادهای مهمی را در آن به کار برد. برای مثال در طراحی لیبل محصولات باید توجه داشته باشید که فضایی را برای نماد سیب سلامت، جدول ارزش غذایی، نماد استاندارد جهانی و … به کار برده شود. زیرا بدون وجود این نمادها بر روی لیبل، امکان پخش مواد غذایی از سازمانهای بهداشت غذایی وجود نخواهد داشت.
از سری نکات مهم دیگر، طراحی لیبل لوازم آرایشی است. لوازم آرایشی هم برای اطمینان از سالمبودن آنها نیاز به نمادها و علامتهای خاص دارد. در همین راستا، طراحی لیبل بستهبندی محصولات آرایشی هم نیاز به دقت بالایی دارد. زیرا برخی از علائم باید طبق تأیید اتحادیههای مختلف باشد. یک طراح حرفهای لیبل از این موارد اطلاع دارد و در این راستا میتواند به شما راهکارهای مربوطه را بدهد. طراحهای لیبل سلام گرافیک بنا به پروژههای متعددی که پیادهسازی کردهاند، به تمام اصول موردنیاز برای پیادهسازی لیبل آگاهاند.
عواملی که در تغییر قیمت طراحی لیبل مؤثرند
برخی عوامل وجود دارند که میتوانند هزینههای طراحی برچسب محصول را تغییر دهند. نگران نباشید! این عوامل قبل از تأثیر در طراحی لیبل شما، در قرارداد طراحی لیبل ذکر میشود و در صورت تمایل شما به کار گرفته میشود. مخاطب یا مشتری باید در نگاه اول به محصول شما جذب شود. در ادامه بهتر است به بررسی چند نکته در راستای محاسبه هزینه طراحی لیبل بپردازیم.
استفاده از رنگهای خاص در طراحی لیبل
برخی از محصولات برندها، دارای رنگهایی خاص هستند و در ترکیب بندی رنگ آن، نیاز به زمان بیشتری است. البته استفاده از رنگ های خاص در قیمت طراحی لیبل پشت چسب دار یا ساده چندان تأثیری ایجاد نمیکند؛ اما رنگ بندی در طراحی لیبل از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی اهمیت رنگ در طراحی لیبل بسیار است و تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد.
استفاده از فونت خاص در پیاده سازی لیبل
به کار بردن فونتهای خاص در طراحی لیبل، ممکن است رایج باشد. اما در برخی موارد لازم است که خلاقیت بیشتری در پیاده سازی فونت مربوطه به کار برد؛ زیرا طرح مورد نظر فرد، رقبای بیشتری را در بازار دارد. در نتیجه به کار بردن فونت خاص میتواند مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کند. گاهی اوقات حتی لازم است که یک متن با یک نوع فونت و متن دیگر محصول با فونت دیگری نوشته شود.
استفاده از عکس های به خصوص در لیبل
بهکارگیری عکس های جذاب و خاص در پیاده سازی لیبل، یکی دیگر از عواملی است که امکان تغییر قیمت را به همراه خواهد داشت. عکس های استفاده شده در طراحی لیبل، میتواند در جذب مخاطب و مشتری تأثیرگذار باشد. استفاده از عکسهای خاص و منحصربه فرد محصول یا برند در طراحی لیبل قابل اهمیت است. گرفتن یا پیدا کردن این عکسهای به خصوص قطعاً زمان بیشتری را از طراح لیبل خواهد گرفت. در نتیجه ممکن است هزینه بیشتری را برای طرح نهایی لیبل در نظر بگیریم. البته لازم است که دوباره ذکر کنیم این موارد همگی در قرارداد طراحی لیبل ذکر میشود و چیزی علاوه بر مواردی که در قرارداد ذکر میشود، توسط تیم طراحی لیبل سلام گرافیک از شما درخواست نمیشود.
جنس و نوع لیبل: همانطور که میدانید، لیبلها انواع مختلفی داشته که هرکدام چاپ و طراحی خاصی را میپذیرند. برخی از لیبلها به صورت بارکدی طراحی میشوند و رمزنگاری شده هستند. این نوع لیبل نیاز به طراحی زیادی ندارد؛ زیرا بخش زیادی از لیبل توسط بارکد پوشانده شده است. نوعی دیگر لیبل شامل لیبلهای کاغذی هستند که برای محصولاتی همچون زعفران یا نبات استفاده میشود. این نوع لیبلها بهعنوان لیبلهای سنتی شناخته شده هستند. لیبلهای کاغذی تنوع زیادی دارند و امروزه بسیار رایج هستند.
عواملی مانند سایز یا اندازه لیبل در تعیین قیمت طراحی لیبل تأثیرگذار است. لازم است به این مورد اشاره شود که مواردی که در این بخش ذکر شد، قیمت طراحی لیبل را خیلی زیاد تغییر نمیدهد، منتها بخشهای مهمی در پیادهسازی طراحی لیبل است که لازم است مشتری یا کارفرما اطلاع داشته باشند. کارشناسهای سلام گرافیک قبل از شروع پروژه، راههای محاسبه هزینه طراحی برچسب را با شما مطرح میکنند و در صورتی که هر دو طرف رضایت داشتند، به پیادهسازی قرارداد طراحی لیبل میپردازیم.
روش محاسبه هزینه طراحی لیبل چندان پیچیده نیست و بنا به طرح انتخابی شما، مدت زمان صرف شده، علائم و نیازهای درج شده بر روی لیبل، جنس و سایز لیبل و … بستگی دارد. البته تمامی این موارد با حضور کارفرما تعیین قیمت میشود. تیم سلام گرافیک چندین سال است که در حوزه گرافیکی، طراحی بستهبندی، طراحی پوستر، طراحی بنر، طراحی کاتالوگ، طراحی بیلبورد، طراحی هویت بصری، طراحی ست اداری و طراحی لیبل فعالیت میکند.
روش محاسبه هزینه طراحی لیبل برند و محصولات مختلف، بنا به مواردی که پیشتر گفتیم، محاسبه میشود و چیزی علاوه بر سازمان از مشتریان دریافت نمیشود. تعیین پایه طراحی لیبل و نرخ اصلی آن، بنا به بخشنامه سازمان و انجمن گرافیک ایران است که با توجه به در نظر گرفتن برخی پارامترها در طراحی لیبل، نرخ طراحی لیبل را هرساله اعلام میکنند.
برچسب ها : سلام گرافیک,طراحی گرافیک,گرافیک,لیبل,بسته بندی,قیمت