شناسا برای شروع شبانه سرمایه گذاری می کند

مدیرعامل شناسا در گفت و گوی اختصاصی با دیجیاتو از سرمایه گذاری ده ها میلیاردی در یک استارت آپ شبانه که در حوزه گردشگری فعالیت می کند برای افزایش حضور در بازار گردشگری و البته سرمایه گذاری بیشتر خبر داد.

در اولین برنامه «اکوسیستم» با مدیر اجرایی گروه شناختی «حامد ساججی» و هم بنیانگذار شب «طاها رضوی» گفت و گو کردیم تا با حجم این سرمایه گذاری بیشتر آشنا شویم. با دیجیاتو همراه باشید.

ویدیوی دیجیاتو را تماشا کنید:

گروه شناسا، یک موسسه نوآور در اکوسیستم استارتاپی ایران، برخی از کارهای خود را سرمایه گذاری جسورانه یا پرخطر می بیند. این شرکت تصمیم گرفته است در یک استارت آپ شبانه که در زمینه گردشگری فعالیت می کند سرمایه گذاری کند. استارتاپی که ارزش کل خانه ها و ویلاهای روی پلتفرمش به حدود 20 هزار میلیارد تن می رسد.

شناسا از بدو تأسیس تاکنون در بیش از 80 استارتاپ به طور مستقیم سرمایه گذاری کرده است. این گروه سرمایه گذاری هدف خود را ارتقای کیفیت زندگی افراد عنوان می کند و این کار را با سرمایه گذاری در استارت آپ های نزدیک به هدف گروه انجام می دهد.

شروع شب

یکی از این استارتاپ ها شب است که در زمینه گردشگری، اجاره و اقامت فعالیت می کند. شب از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون نزدیک به 18000 خانه و اقامتگاه بر روی سکوی خود دارد. نایت به دیجیاتو گفت که حدود 10 درصد از بازار رزرو اتاق و ویلا آنلاین است که یک چهارم این تقاضا را یک شبه پوشش می‌دهد.

شب به دیجیاتو می گوید که تاکنون 550000 کاربر دارد و با دریافت این سرمایه این تعداد بیشتر هم خواهد شد. یکی از بنیانگذاران این استارت آپ می گوید که به دنبال جاه طلبی بیشتر است و مسافرانی که از این سرویس برای رزرو آنلاین اقامتگاه استفاده می کنند به زودی گزینه های بیشتری خواهند داشت.