سه مهندس کلیدی پروژه Apple Titan را در ماه های اخیر ترک کرده اند

اخبار پروژه تایتان اپل اخیرا به شدت افزایش یافته است و به نظر می رسد که به رونمایی از محصول جاه طلبانه خودرویی اپل نزدیک می شویم. با این حال، اعتقاد بر این است که تیم خودروهای الکتریکی اپل در ماه‌های اخیر سه مدیر یا مهندس کلیدی خود را از دست داده است.

این را بلومبرگ گزارش داده است اریک راجرزمهندس ارشد سیستم های رادار اپل، به Joby Aviation که یک سرویس اشتراک گذاری هوا را اجرا می کند، نقل مکان کرد. الکس کلابات، مدیر تیم مهندس باتری و استیون اسپتری، مدیر مهندسی سخت افزار، هر دو به Archer Aviation پیوستند. جالب است بدانید چند وقت پیش، مایکل شوکه شد او همچنین اپل و پروژه تایتان را ترک کرد تا برای استارتاپ Archer Air Taxi کار کند.

این اولین بار نیست که بلومبرگ از کناره گیری مدیران پروژه اپل خبر می دهد. به عنوان مثال، در سال 2016، خبرگزاری این موضوع را گزارش کرد استیو زادسکیمدیر ارشد پروژه Titan به دلیل برخی بحث ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرد و مدیر سخت افزار سابق این شرکت یعنی باب منسفیلد وی برای هدایت پروژه های ویژه این شرکت در حوزه خودرو جایگزین شده است. استیو زادسکی مهندس سابق فورد موتور بود که در سال 1999 شرکت را به مقصد غول فناوری کوپرتینو ترک کرد، جایی که او یکی از چهره‌های کلیدی در خلق آیفون و آی‌پد محسوب می‌شود. زادسکی در زمان حضورش در اپل بیش از 90 پتنت برای این شرکت به ثبت رساند.

در ماه سپتامبر، پروژه های معاون تیتان یعنی داگ فیلدسه سال بعد همراه باب منسفیلد و جان جاناندرا اپل را به مقصد فورد ترک کرد. جان جاناندریارئیس هوش مصنوعی به نظارت بر توسعه اپل ادامه می دهد. اما با خروج فیلد، کوپرتینویی ها اخیرا این کار را کردند کوین لینچ، رئیس اپل واچ را برای ترویج جاه طلبی وسایل نقلیه خودران استخدام کرد. این پروژه توسط لینچ هدایت می شود و اپل قصد دارد یک وسیله نقلیه / ماشین الکتریکی کاملاً مستقل بسازد.

در این گزارش آمده است که اپل تنها در سال جاری شش عضو تیم مدیریت پروژه Titan را از دست داد. اما تعداد زیادی از مدیران و مهندسان فعال در حوزه خودرو را نیز از شرکت های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و … به خدمت گرفته است. به عنوان مثال، اخیراً اپل دکتر مانفرد هارر، معاون کاین و مدیر توسعه شاسی پورشه را استخدام کرد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. اما اعتقاد بر این است که نقش بسزایی در ساخت شاسی Apple Car خواهد داشت.

مقاله مرتبط:

علاوه بر این، غول دنیای فناوری آنتون اوسلمان از مرسدس بنز، استوارت باورز و سی جی مور از تسلا و اولریش کرانتسمدیرعامل سابق استارت آپ خودرو کانو استخدام شد. به طور کلی مشخص نیست که چه تعداد از مدیران در پروژه Apple Car دخیل هستند. اما بارها گزارش شده که صدها کارمند اپل روی آن کار می کنند.

به نظر می رسد این غول فناوری حداقل از سال 2014 روی یک پروژه خودرو کار می کند و اخیراً با سایر شرکت های پیمانکاری خودرو در حال مذاکره بوده است. این گزارش ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال 2021 تایید شد. اما طولی نکشید که این گفتگوها بی نتیجه ماند.