رانندگی با تیگو 7 پرو؛ سیستم تعلیق نرم تر، گیربکس CVT و قیمت بیشتر

مدیران خودرو در سال 1396 چری تیگو 7 را با قیمتی بیش از صد میلیون تومان به عنوان پرچمدار محصولات خود معرفی کردند، خودرویی که به لطف مشخصات فنی و کیفی خوب توانست جایگاه خوبی در بازار کسب کند. این روزها با قیمتی در حدود یک میلیارد تن عرضه می شود، اما اکنون مدیران خودرو تصمیم گرفته اند نسل دوم تیگو 7 را با پسوند پرو و ​​قیمت بالاتر عرضه کنند، خودرویی که در حال حاضر به گیربکس و قدرت موتور متفاوتی مجهز شده است. ارزش بالاتر از تیگو 7 معمولی.

تیگو 7

طراحی بیرونی تیگو 7 پرو

در قسمت جلویی تیگو 7 پرو شاهد استفاده مجدد از زبان طراحی جدید چری هستیم که شامل جلوپنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ های LED با طراحی گرافیکی خاص است. نمای جانبی با خطوط و خطوط ساده و به دور از اغراق شکل گرفته است و در نمای عقب طراحی در نمایی نسبتاً هماهنگ با نمای جلو گنجانده شده است. مهمترین تغییر را باید در تغییر استایل کلی بدن تشریح کرد. راهی که تیگو 7 در نسل اول معرفی شد، عمدتاً به عنوان یک کراس اوور عضلانی با تم اسپرت و جوان پسند بین توسان و سانتافه، اما نسل دوم از طراحی اسپرت فاصله گرفت و اکنون کمی شیک تر و بزرگتر شده است. در اندازه سانتافه ارائه شده است.

تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو بر خلاف مدل قبلی که نزدیک به محصولات هیوندای طراحی شده بود، در طراحی مجلل و گران قیمت به نسل دوم (نسخه تیگو 7 پرو) تبدیل شده و اکنون به محصولات DS7 نزدیکتر به نظر می رسد.

اما وقتی از پشت به آن نگاه کنیم، داستان کاملا متفاوت است و به دلیل اضافه شدن چراغ جلوی عریض (جامع)، شاهد زبان طراحی جدیدی برای این خودرو هستیم و جالب اینجاست که با چراغ های عقب، قسمت مرکزی (وسط) روشن نمی شود. بسیار نزدیک به آخرین نسل رنو کولئوس است.

تیگو 7 پرو

با این حال باید تاکید کرد که طراحی کلی تیگو 7 پرو به طور کلی متناسب و بدون نقص است و شاهد خلق یک خودروی کراس اوور نسبتا لوکس با طراحی مدرن و به دور از کپی برداری هستیم که به سختی می توان آن را با خودروهای دیگر اشتباه گرفت. .

تجربه رانندگی و تست فنی تیگو 7 پرو در پیست آزادی

به محض اینکه پشت فرمان تیگو 7 پرو قرار می گیرید، خود را در محیطی مدرن و باکیفیت می یابید که به سختی قابل سرزنش است. تقریباً در تمامی کابین ها و در قسمت های نمایان کابین شاهد استفاده از چرم و قطعات با کیفیت، بدون توجه به سایر اجزایی که در قسمت های زیرین قرار دارند، هستیم. به نظر می رسد پیدا کردن پلاستیک خشک دشوار باشد.

فرمان برقی صاف است و تعویض دنده در تیگو 7 الکترونیکی است که فضای جدیدی در پایین کنسول مرکزی ایجاد می کند. عملکرد خودرو از نظر شتاب قابل قبول به نظر می رسد و می توان در حدود 11.2 تا 11.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یافت.

تیگو 7 پرو

ترمزها نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهند و می توان با سرعت صد کیلومتر در ساعت در کمتر از 40 متر (39.6 متر) به توقف کامل رسید. عددی که تیگو 7 را در بین بهترین کراس اوورهای صفر کیلومتر بازار قرار می دهد.

در تعویض گیربکس دوکلاچه با گیربکس CVT که عملکرد نسبتا کندی دارد باید به مهم ترین نکته نسبت به نسل قبل توجه داشت و این مشکل نیز در شتاب خودرو نسبت به مدل قبلی تاثیر منفی داشت.

تیگو 7 پرو

همچنین به نظر می رسد که سیستم تعلیق در حال حاضر تنظیمات نرم تری دارد و همین عامل باعث می شود خودرو تاب های زیادی را در گوشه ها حرکت دهد.

در نهایت باید گفت تیگو 7 را یک کراس اوور نسبتا لوکس با رفتاری نرم و خانوادگی دانست که تا حد زیادی از ماهیت نسبتا اسپرت نسل قبلی خود فاصله گرفته و اکنون به عنوان خودرویی 1.2 میلیارد تومانی با رقبای عزیزی نیز روبروست. .

اما باید تاکید کرد که نیاز به استفاده از بنزین فوق العاده برای این خودرو وجود دارد و به نظر می رسد در صورت استفاده از بنزین معمولی با کاهش عملکرد درایو مواجه شویم.

تیگو 7 پرو

تفاوت های فنی تیگو 7 پرو و ​​معمولی

در ابتدا تیگو 7 از یک موتور 1.5 لیتری توربو استفاده می کرد که موتور شرکت اتریشی AVL بود که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد اما نسخه جدیدتر (تیگو 7 پرو) 156 اسب بخار و 230 اسب بخار قدرت تولید می کرد. پارامترهای فنی موتور تغییر چندانی نشان نمی دهد و افزایش قدرت باید به دلیل تغییر در برنامه ریزی ECU خودرو باشد.

موتور تیگو 7 پرو

همچنین به عنوان پاشنه آشیل این خودرو از گیربکس خشک دوکلاچه تیگو 7 نام برده می شود که با ترافیک سنگین شهرهای ایران سازگاری چندانی نداشت و با پدیده افزایش غیرمجاز محدوده دمای کارکرد مواجه شد. در نسخه پرو یا نسل دوم تیگو 7، اما این گیربکس با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک از نوع CVT جایگزین شده است که امروزه در تعداد زیادی از محصولات مدیریت خودرو از X22 جدید تا آریزو 5 پرو، آریزو استفاده می شود. 6 و X 55 Pro و غیره و ظاهرا سازگاری خوبی با موتور 1.5 لیتری توربو و شرایط رانندگی ایرانی دارد.

تغییرات در کابین تیگو 7 پرو

در کابین تیگو 7 پرو، چندین صفحه نمایش لمسی جایگزین دستگاه ها و دکمه های نصب شده در کنسول مرکزی نسل قبل شده اند و اکنون حتی پنل تنظیمات تهویه مطبوع نیز تغییر چشمگیری داشته است. گیربکس مجهز به مکانیزم تعویض دنده الکترونیکی است، بنابراین بهتر است دنده جدیدی را که دیگر با اتصالات مکانیکی به گیربکس متصل نیست گم کنید و همین عامل باعث ایجاد فضای خالی در پایین کنسول وسط می شود.

تیگو 7 پرو

از نظر امکانات رفاهی، مدیران خودرو هنوز لیست رسمی تجهیزات و امکانات و آپشن های تیگو 7 پرو را منتشر نکرده اند، اما طبق اطلاعات فعلی علاوه بر تجهیزات معمولی مانند دوربین 360 درجه و کروز کنترل و شش ایربگ , سقف پانوراما , ترمز دستی به سیستم ها و تجهیزات برقی و مرتبط با آن در جعبه برق شارژر بی سیم و مواردی از این دست می توان اشاره کرد.

تیگو 7 پرو

قیمت بازار و شرایط تیگو 7 پرو

در زمان نگارش این مطلب، مدیران خودرو هنوز قیمت رسمی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده اند، اما با توجه به قیمت حدود یک میلیاردی نسخه معمولی تیگو 7، بعید است که تیگو 7 پرو مدرن تر باشد. و ماشین اضافی در محدوده قیمت 1.2. میلیاردها دلار وارد بازار شد تا به نوعی وسط دو مدل معمولی تیگو 7 و تیگو 8 پرو را پر کند.

تیگو 7

با این حساب باید تیگو 7 پرو را رقیب جدی اما گران قیمت خودروهایی مانند بهمن موتور فیدلیتی و کرمان موتور KMC K7 توصیف کرد. رقابت در کلاس کراس اوورهای خانوادگی لوکس با موتورهای توربو و سیستم گیربکس تک دیفرانسیل که اکنون جای خودروهای وارداتی را در بازار خودروی ایران گرفته است.

تیگو 7 پرو