گروه خودروسازی دایملر که مرسدس بنز زیرمجموعه آن است. از سرمایه گذاری جدید 60 میلیارد یورویی در محصولات شهری و وانت این شرکت در بازه زمانی 2022 تا 2026 خبر می دهد.
هفته گذشته بخشهای شهری و مینیبوسها از سگمنت مرگبار و اتوبوسهای مرسدس بنز جدا شد و دایملر به دنبال پیشرفت در تولید محصولات الکتریکی و سپس تولید نرمافزارهای ضروری و مرتبط بود.
دایملر این بودجه را صرف برقی کردن سیستمهای رانندگی خودرو و دیجیتالی کردن محصولات خود خواهد کرد.
از دیگر برنامه ها می توان به افزایش حاشیه سود ناشی از فروش هر خودرو و فروش مستقیم به مشتریان اشاره کرد.
در نتیجه سرمایه گذاری بر روی فناوری های جدید، هزینه تولید باتری خودروهای برقی کاهش می یابد و در نتیجه امکان کاهش قیمت تمام شده محصولات الکتریکی فراهم می شود.
دایملر همچنین با گروه خودروسازی آتلانتیس، شامل پژو سیتروئن و فیات کرایسلر، برای توسعه باتریهای خودروهای الکتریکی همکاری خواهد کرد.
هر دو خودروساز قصد دارند در شرکت آمریکایی Factorial سرمایه گذاری کنند که قادر به تولید نسل بعدی باتری های حالت جامد است.
کیا و هیوندای قبلا در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند.
انتظار می رود فناوری جدید Factorial تا سال 2026 به طور گسترده تجاری شود.
باتری های حالت جامد به جای الکترولیت مایع از الکترولیت جامد استفاده می کنند.
در نتیجه این تغییر، چگالی انرژی افزایش می یابد و عملکرد باتری بهینه می شود.
همچنین افزایش چگالی انرژی با استفاده از آندهای لیتیومی امکان پذیر است.
گروه آتلانتیس با مشارکت جداگانه ای با شرکت استرالیایی Vulcan Energy Resources از باتری لیتیوم هیدروکسید استفاده خواهد کرد. این شرکت استرالیایی از روش «انرژی زمین گرمایی» برای تولید هیدروکسید لیتیوم استفاده می کند.