چرا باید دیجیتال مارکتینگ و سئو را جدی بگیریم؟

حتی اگر بهترین وب‌سایت جهان را داشته باشیم که از همه نظر کامل باشد، اگر دیده نشود و در فضای آنلاین حضوری مؤثر و پررنگ نداشته باشیم، این وب‌سایت هیچ فایده‌ای برای کسب‌وکار ما نخواهد داشت. برای حضور در فضای آنلاین داشتن درک صحیح از دیجیتال مارکتینگ و استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی اینترنتی ضروری است و می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت ما را باعث شود.

 

 اگر آنلاین نباشید، وجود نخواهید داشت! این جمله‌ای است که این روزها در مورد ورود کسب‌وکارها به فضای آنلاین در قرن جدید گفته می‌‌شود. رفتار مشتریان در طول زمان تغییر کرده است به گونه‌ای که با تکنولوژی‌های عصر دیجیتال هماهنگ شود. تعداد کسانی که برای پیدا کردن کسب‌وکارها و خدمات آن‌ها از اینترنت استفاده می‌‌کنند به شدت افزایش پیدا کرده است.

در سال 2017 حدود 97 درصد از مردم برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی از جستجوی آنلاین استفاده کرده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را رشد دهید و به مخاطبان هدف خود نشان داده شوید نیاز دارید تا از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو استفاده کنید.

images_1658044451.png

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

مارکتینگ و بازاریابی همواره به معنی ارتباط با مخاطبان در زمان و مکان درست بوده است. این بدان معناست که امروزه نیز باید با مخاطبان در جایی ارتباط برقرار کنیم که بیشترین حضور را دارند یعنی در اینترنت. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از هر روش بازاریابی که به صورت آنلاین انجام می‌‌شود مانند بازاریابی موتورهای جستجو (SEO و SEM)، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و …

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار و آگاهی از برند شما بسیار حیاتی است. به نظر می‌رسد که تمام برندها این روزها دارای یک وبسایت هستند و حتی اگر وبسایت نداشته باشند حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. مشتریان آنقدر به محتوا و بازاریابی دیجیتال عادت کرده‌اند که به آن به عنوان روشی برای کسب اطلاعات در مورد برندها، نیاز دارند و حتی به آن وابسته شده‌اند.

با توجه به تنوع در روش‌های بازاریابی دیجیتال و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید نسبت به بودجه و نیازهای خود از استراتژی‌های مختلف آن استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ به عنوان نوعی بازاریابی تعریف می‌‌شود که از کانال‌های مختلف دیجیتال و آنلاین و در جایی که بیشترین وقت را می‌گذرانند، برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند. بهترین دیجیتال مارکترها تصویر واضحی از این دارد که چگونه هر کمپین بازاریابی آن‌ها را به هدفشان نزدیک می‌کند.

از جمله مهم‌ترین انواع بازاریابی که در زمره دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند و بسیار حیاتی هستند می‌توان به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریایی ایمیلی، SMS مارکتینگ و … اشاره کرد.

چرا هر کسب‌وکاری به خدمات سئو سایت نیاز دارد؟

سئو یکی از به صرفه‌ترین و پایدارترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند مشتریان احتمالی و راغب زیادی را به سمت وبسایت شما هدایت کند. مهم‌ترین مزیت بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو این است که بسیاری از کسانی که با این روش وارد سایت ما می‌‌شوند از قبل به محصولات ما علاقه دارند و در مراحل پایانی قیف فروش قرار دارند.

به طور مثال کسی که «خرید گوشی موبایل»، «قیمت گوشی موبایل» یا «بهترین گوشی‌های میان رده» را جستجو می‌کند، به احتمال زیاد تمایل به خرید در حال حاضر یا آینده را دارد. از طرفی حتی کسانی که قصد خرید ندارند نیز با ورود به سایت ما و در صورتی که محتوایی جذاب و مفید ارائه کنیم، ممکن است به برند ما علاقه پیدا کنند یا حداقل از نام برند ما آگاه شوند. بنابراین در هر صورت سئو سایت می‌تواند برای ما بسیار مفید باشد.

از طرف دیگر درصد بالایی از کسانی که می‌خواهند شروع به گشت‌وگذار در اینترنت کنند، با جستجوی یک کلمه در موتور جستجوی گوگل آغاز می‌‌کنند و همین امر اهمیت سئو را نشان می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل اهمیت سئو می پردازیم:

  • کسب ترافیک هدفمند و ارگانیک
  • سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار شما می‌‌شود
  • سئو بهترین روش برای درک خواسته مشتریان است
  • سئوی خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است
  • سئو شما را مجبور به داشتن یک سایت خوب می‌کند
  • سئوی محلی به معنی افزایش تعامل، ترافیک سایت و نرخ تبدیل مشتری می‌‌شود
  • سئو به طور مستمر بهبود پیدا می‌کند و روش‌های جدیدتری برای جلب رضایت کاربر توسعه داده می‌‌شود
  • سئو به نسبت ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است و نتیج پایدارتری هم دارد
  • وجود ابزارهای سئو رایگان
  • سئو یک استراتژی بلندمدت است و باعث رشد زیادی در درازمدت خواهد شد
  • نتایج سئو با استفاده از ابزارهای دقیق و رایگان، قابل سنجش است
  • با وجود تغییر موتورهای جستجو، سئو برای همیشه وجود خواهد داشت

images_1658044468.png

آیا سئو برای کسب‌وکار من مناسب است؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سؤال بدهیم باید بگوییم که به احتمال زیاد، بله! اما برای بررسی نیاز شما به سئو، باید مخاطبان را در نظر بگیریم. اگر فکر می‌کنید که مخاطبان شما به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان می‌توانند شما را پیدا کنند، بنابراین سئو برای کسب‌وکار شما مناسب است. با توجه به این که در اکثر قریب به اتفاق حوزه‌های کاری، مشتریان با استفاده از گوگل به جستجوی کسب‌وکارها می‌پردازند، می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که سئو به درد کسب‌وکار شما می‌خورد.

البته باید این نکته را بیان کرد که با توجه به این که بیشتر کسب‌وکارها در حال آنلاین شدن و استفاده از خدمات سئو هستند، تقاضا برای متخصصان سئو و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو بسیار زیاد شده است. همین موضوع باعث شده است که هر کسی با هر سطحی از توانایی اقدام با پذیرش و انجام خدمات سئو کند.

ما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سپردن سئو سایت خود به یک فرد یا شرکت، حتماً مورد سئو اطلاعات کافی کسب کنید و به سابقه و تخصص شرکت‌ها دقت کنید. از جمله مواردی که باید در مورد شرکت‌های سئو بررسی کنید می‌توان به میزان تجربه و تخصص، خوشنامی شرکت، به کارگیری روش‌های بروز سئو، دارا بودن تیم حرفه‌ای و ارائه گزارش‌های دقیق، منظم و صادقانه اشاره کرد.

شرکت وب 24 یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های سئو در ایران است و حدود 15 سال از تأسیس این شرکت می‌گذرد که به توجه به جدید بودن این حوزه، در دنیای سئو یک زمان طولانی محسوب می‌‌شود. وب 24 هم اکنون سئوی شرکت‌های بزرگی چون ایمالز، ورزش 3، خبرآنلاین، پیشگامان و … را برعهده دارد.

متخصصین وب 24 با بررسی دقیق سئو سایت شما و ارتباط مؤثر، ابتدا سعی در شناخت اهداف کسب‌وکار شما دارد و سپس بهترین استراتژی را برای بهینه‌سازی وبسایت شما انتخاب می‌کند. این استراتژی توسط یکی از بزرگترین و کارآزموده‌ترین کادرهای سئو در ایران پیاده‌سازی می‌‌شود. برای داشتن یک سئوی موفق و حضور پررنگ در موتورهای جستجو می‌توانید با شماره 02186086906 با وب 24 تماس گرفته و یا به وبسایت این شرکت یعنی web24.ir مراجعه کنید.