کاپچا فارسی ارائه دهنده امنیت وب سایت است

بگذارید ابتدا بگویم کپچا چیست؟

بسیاری از مردم پاسخ گوگل به کادر “من یک ربات نیستم” را می دانند. برخی از افراد کپچا را مانند آن 9 عکس می شناسند که باید از آن عکس خاصی پیدا کنند. و بسیاری دیگر فکر می کنند که جعبه هایی که دارای یک سری اعداد یا حروف مخدوش هستند، کپچا هستند. خب کاملا درسته! همه آنها کپچا هستند. هر کسی با درجه ای از امنیت می تواند از دسترسی ربات ها به وب سایت ها جلوگیری کند.

البته کپچا انواع مختلفی دارد. کپچای صوتی، کپچای ویدئویی، کپچای متنی، کپچای سه بعدی، کپچای محور زمانی و…

کپچا چیست؟

تعریف رایج کپچا در سایت‌های مختلف موجود است که می‌توان آن‌ها را این‌طور خلاصه کرد: آزمایشی که انسان را از روبات‌ها متمایز می‌کند. CAPTCHA به معنای یک تست تورینگ عمومی کاملاً خودکار برای تمایز بین رایانه و انسان است.

تاریخچه کپچا

کل داستان چیستی سوال کپچا از آزمون تورینگ می آید. تستی که با حضور ربات، شخص و داور انجام می شود، داور باید بدون دیدن شرکت کنندگان و پرسیدن سوال از آنها، تشخیص دهد که چه افراد و چه ربات هایی. اگر در این تست ربات بتواند به سوالاتی پاسخ دهد که قاضی نتواند به درستی تشخیص دهد (یعنی معتقد باشد ربات انسان است)، این ربات را ربات هوشمند می نامند.

کپچا چه می کند؟

کپچا در واقع چالشی است که حل آن برای انسان ها آسان است، اما برای روبات ها نه! به همین دلیل است که شرکت ها این چالش ها را در بخش های مختلف وب سایت خود قرار می دهند تا از ورود ربات های مخرب جلوگیری کنند.

استفاده از کپچا در سایت ها مزایای زیادی دارد. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم:

  • امنیت ATO
  • از جعل نظرسنجی های آنلاین خودداری کنید
  • از سایت در برابر حملات DDoS محافظت کنید
  • شناسایی و جلوگیری از ربات های اسپم و ارسال فرم های هرزنامه

و…

گزارش ربات های مخرب در سال 2021 نشان می دهد که حجم ترافیک این ربات ها نسبت به سال های گذشته حدود 6 درصد افزایش یافته است. و به طور کلی حدود 25 درصد از کل ترافیک سایت در سال 2020.

شکل 1) گزارش خفاش های مخرب در سال 2021

بارگیری مجدد گوگل

یکی از کپچاهایی که هر روز در سایت های مختلف با آن مواجه می شویم متعلق به یکی از بزرگترین شرکت های دنیا یعنی Google Hess recapcha box است. سرویس شارژ گوگل در حال حاضر در وب سایت ها به صورت رایگان ارائه می شود و با توجه به تغییر سیاست ها، این سرویس شامل هزینه اشتراک وب سایت هایی با بیش از یک میلیون درخواست در ماه می شود.

خدمات مشابه گوگل به سه روش در دسترس کاربران قرار می گیرد:

  • خدمات تشخیص تصویر
  • کادر “من ربات نیستم” را علامت بزنید.
  • بررسی و ارزیابی رفتار کاربر

سومین سرویس Rechapcha گوگل که رفتار کاربر هس را بررسی و ارزیابی می‌کند، از تاریخچه مرورگر و تعاملات کاربر در اینترنت استفاده می‌کند و اگر کسی با یک رویداد مشکوک مواجه شد، یکی از دو سرویس گوگل (سرویس تشخیص تصویر یا چک باکس “من ربات نیستم”. “) نمایش می دهد.

معایب Google Recharge

طبق تحقیقات انجام شده، سرویس Recharge گوگل باعث کاهش سرعت و از دست دادن کاربران وب سایت شده است. از آنجایی که حل تست حدود 30 ثانیه طول می کشد، تخمین زده می شود که حدود یک سوم افرادی که در اولین تلاش خود سعی می کنند به وب سایت ها دسترسی پیدا کنند، با مشکل مواجه خواهند شد. و کندی وب سایت ها منجر به کاهش رتبه سئو و میزان ترافیک این وب سایت می شود.

علاوه بر این، حل کپچای مرسوم فعلی برای افراد دارای مشکلات بینایی بسیار دشوار و در برخی موارد غیرممکن است.

پشت صحنه Google Recharge

اما در پشت صحنه راه حل Repeccha گوگل، تصاویر برچسب گذاری شده ای وجود دارد که در سایر سرویس های گوگل استفاده می شود که نیاز به تشخیص اشکال یا اشیاء دارند. در غیر این صورت گوگل سابقه مرورگر همه را دارد و به راحتی می تواند تشخیص دهد که چه کسی انسان و چه رباتی است. و دیگر نیازی به حل کپچا ندارید!

شکل 2) خدمات شارژ گوگل

آرکاپچا | و فارسی

تمامی این مشکلات تیم آرکپچا را بر آن داشت تا سرویس کپچای فارسی را پیاده سازی کند.

در حال حاضر آرکپچا تنها کسب و کار ایرانی فعال در این زمینه است که با ارائه خدمات متنوع سعی در رفع مشکلات امنیتی وب سایت ها و کسب و کارها دارد.

انواع خدمات کپچای فارسی شامل کپچای کلاسیک، پازل کپچا، کپچای صوتی و …

سرویس Audio captcha به دلیل داشتن رابط کاربری خوب برای تمامی کاربران از جمله کاربران دارای مشکلات بینایی بسیار مناسب است. توانایی حل چالش این سرویس برای ربات ها با افزودن نویز بسیار سخت و حتی غیرممکن است.

شکل 3) خدمات Arkpcha

Arkpcha همچنین به شرکت ها کمک می کند تا رابط کاربری خود را بهبود بخشند و امنیت وب سایت خود را با ارائه خدماتی مانند کنترل و سفارشی سازی کنترل کنند.

امکانات سفارشی سازی با توجه به ظاهر و سختی سرویس کپچای فارسی ساخته می شود.

ظاهر کپچای فارسی را تغییر دهید

بسیاری از شرکت ها می توانند از عکس هایی که در کپچا یا پازل کلاسیک هستند استفاده کنند و محصول یا خدماتی را که به تازگی معرفی کرده اند تبلیغ کنند. یا در طراحی فیلد کپچا از لوگو و رنگ شرکت یا رنگ صفحات وب سایت خود استفاده کنید.

سطح سختی سرویس کپچای فارسی را تنظیم کنید

هر یک از بخش ها و فرم های وب سایت به درجه خاصی از امنیت نیاز دارد. این سطح از امنیت بسته به نیاز هر کسب و کار می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای برخی از شرکت ها قسمت فرم های نظرسنجی مهم تر است و برای برخی دیگر قسمت ورود کاربران.

سرویس کپچای فارسی Arkpcha به مشاغل اجازه می دهد تا سطح دشواری چالش های کپچا را به دلخواه تغییر دهند.

از دیگر مزایای کپچای ایرانی آرکپچا

علاوه بر دو مورد ذکر شده در بالا، مزایای دیگری نیز وجود دارد که Arkpcha به کاربران خود ارائه می دهد.

این مزایا عبارتند از:

  • سرعت بالا: Arkpcha از CDN ها و سرورهای داخلی استفاده می کند. در نتیجه سرعت بالاتر و دسترسی بهتری را برای کاربران خود ارائه می دهد.
  • قیمت مناسب: سرویس پایه آرکپچا کاملا رایگان است. و برای شرکت هایی که ترافیک بیشتری دارند، قیمت بهتری نسبت به خدمات خارجی ارائه می دهد.
  • احترام به حریم خصوصی: Arkpcha رفتار و تعاملات کاربران را ردیابی نمی کند و از داده ها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی کند. و به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید
  • حمایت از انتشار دانش: با هر عکسی که در رفع چالش های سرویس کپچای فارسی آرکپچا برچسب گذاری می شود، به مجموعه تحقیقاتی کمک می کند تا پایگاه داده خود را گسترش دهند.
  • درآمد: Arkpcha قصد دارد برای شرکت هایی که تبلیغات را در سرویس کپچا خود نمایش می دهند یا به برچسب گذاری تصاویر کمک می کنند، درآمد ایجاد کند.
  • پشتیبانی قوی: تیم قوی آرکپچا در ایران مستقر است و به مشتریان خود پشتیبانی تلفنی و آنلاین ارائه می کند. آنها همچنین دارای امکانات پشتیبانی ویژه برای استفاده کنندگان از طرح های تجاری و اجرای محلی هستند.