پرچمدار لوکس جنرال موتورز را ببینید. کادیلاک CT5-V بلک وینگ وارد میدان شد تا BMW و M5 را شکست دهد

کادیلاک CT5-V بلک وینگ را باید پاسخ قاطع و قوی این سازنده لوکس آمریکایی به BMW M5 دانست. این سدان از یک موتور V8 با کمپرسور بهره می برد و آخرین نسل در نوع خود است. برادر کوچکتر آن، CT4-V Blackwing، نیز از یک موتور V6 توئین توربو استفاده می کند.

موتور 6.2 لیتری قادر است حداکثر قدرت 668 اسب بخار و حداکثر گشتاور 893 نیوتن متر را تولید کند.

حداکثر سرعت این سدان به 328 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب تا 100 کیلومتر در ساعت تنها 3.7 ثانیه طول می کشد.

این نیرو تنها به چرخ های عقب ارسال می شود و خبری از سیستم چهار چرخ محرک هوشمند BMW و M5 نیست.

این همان موتور LT4 است که قبلا در کوروت C7 ZO6 و کامارو ZL1 استفاده شده بود.

همچنین می توانید این محصول را با گیربکس 6 سرعته دستی نیز سفارش دهید. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک یک گزینه اضافی با قیمت 2275 دلار است.

برای تعویض دنده نیاز به استحکام خوبی دارید چون در هنگام تعویض دنده خبری از نرم و شل بودن شما نیست.

اگرچه سیستم تعلیق CT5 نرمتر از سیستم تعلیق CT4 است، اما هیچ نشانه ای از لیز خوردن عقب خودرو دیده نمی شود. محور جلو دارای کشش عالی و بدون واژگونی هوایی است.

با این حال، در صورت نیاز به کنترل کامل، می توانید یک واژگونی قدرتمند را با CT5 تجربه کنید.

تعلیق مغناطیسی عملکرد خود را به روشی غیر معمول بهبود می بخشد. ترمزهای استاندارد از فولاد برمبو ساخته شده اند و به عنوان یک گزینه اضافی می توان ترمزهای کربن سرامیکی را انتخاب کرد.

در هر صورت ترمزها تحت فشار زیادی قرار خواهند گرفت زیرا وزن این سدان حدود 1900 کیلوگرم است.

CT5 از نظر طراحی بیرونی و داخلی با رقبای اروپایی خود برابری می کند و طرز کار آن قابل قبول است.

قیمت پایه آن 87000 دلار است و تقریباً از تمام رقبای اروپایی خود به ویژه Beamo M5 ارزان تر است.

CT5 جدیدترین نسل در نوع خود است و پس از آن باید منتظر محصولات الکتریکی آمریکایی باشیم. الان هم آمریکا چیزی مثل CT5 تولید نمی کند و این را باید خداحافظی باشکوهی با آمریکا با این دایناسورهای بنزین سوز دانست.