برخورد لوکس برقی; Lucid Air Grand Turing در برابر مرسدس بنز EQS

در اکتبر 2016، Atieva نام خود را به Lucid Motors تغییر داد و خود را به عنوان یک استارت آپ خودروهای الکتریکی معرفی کرد. این استارت آپ همچنین از ایجاد یک مرکز تولیدی 700 میلیون دلاری در آریزونا، ایالات متحده آمریکا خبر داد. محصول پرچمدار فعلی این شرکت Lucier Air نام دارد.

در سال 2016 مرسدس بنز کانسپت شاسی بلند خود را در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی کرد و سری جدیدی از محصولات تمام الکتریکی به نام EQ را معرفی کرد. محصولی که بر اساس این مفهوم ساخته شده و مرسدس مدعی است در کلاس خودروهای برقی قرار دارد، با نام EQS شناخته می شود.

نام تجاری Lucid کاملاً از کاغذ سفید شروع می شود و برای مثال پرچمدار Lucid Air آن کاملاً با سایر خودروهای الکتریکی موجود در بازار متفاوت است. پیشرانه ای که چند سالی است تسلا وعده آن را می دهد و حتی دیگر خودروسازان بزرگ نیز قصد دارند از فناوری مشابه در محصولات خود استفاده کنند.

به نظر می رسد Lucid با استخدام یک مهندس سابق تسلا و یک طراح سابق مزدا در آمریکای شمالی که به دنبال رقابت با رهبران بازار است، یک محصول الکتریکی کاملاً جدید و متفاوت تولید کرده است.

با ما همراه باشید تا خودروی الکتریکی پیشرو Lucid، Lucier Air، و یکی از غول‌های خودروسازی، EQS Mercedes-Benz را با هم مقایسه کنیم.

مرسدس بنز EQS:

مرسدس بنز EQS

EQS شباهت زیادی به آینده خودروهای بدون راننده دارد و وقتی در ماشین را باز می کنید و فرمان و پدال ها را می بینید، از حضور آن ها کاملا شگفت زده خواهید شد.

مدرنیته و تجمل در حال حاضر با استفاده از صفحه نمایش لمسی عالی است و مرسدس با “HyperScreen” خود از همه رقبا در این زمینه پیشی می گیرد.

کل پانل داشبورد توسط صفحه نمایش های قاب جداگانه پوشانده شده است. یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلوی راننده و سرنشین جلو قرار دارد. یک صفحه نمایش لمسی 17.7 اینچی نیز در مرکز داشبورد قرار گرفته است.

به دلیل باتری روی زمین، فضای پای سرنشین عقب با مرسدس بنز کلاس S معروف یکی نیست و زانوی شما در ارتفاع بالاتری قرار دارد.

در نتیجه راحتی صندلی های عقب با کلاس S قابل مقایسه نیست.

به طور کلی به دلیل استفاده گسترده از پلاستیک در اتاق، نمی توان آن را در کلاس S مرسدس بنز مشاهده کرد.

مسلماً ما از نظر طراحی و کیفیت مواد به کار رفته با یکی از زیباترین مرسدس بنزهای رده بالای عصر امروزی طرف هستیم.

Lucid Air پرچمدار Lucid Motors است:

Lucid Air در عین حال طراحی پیچیده ای به نظر می رسد.

جانی لیبرمن، نویسنده مشهور مجله موتور ترند، طراحی لوسید را اینگونه توصیف می کند:

سیتروئن DS، برای فیلم Blender Runner دوباره طراحی شد.

رنگ های مختلف سقف و بدنه حس لوکس بودن و ظاهر طراحی ستون ها و استفاده از شیشه حسی فوق مدرن به آن بخشیده است.

در داخل اتاق نیز از صفحه نمایش استفاده می شود و این برخلاف مرسدس بنز در نهایت سادگی انجام می شود.

مجموعه نورگیرهای جلو، عقب و سقف به طور کلی به نظر می رسند و فضای داخل اتاق را بسیار باز و بزرگ می کنند. فضای زیادی برای پاها و شانه ها وجود دارد.

تفاوت های فنی:

تفاوت های آشکار به بخش فنی داستان نیز کشیده شده است. مرسدس EQS580 4Matic دارای دو موتور الکتریکی است که هر کدام در محورهای جلو و عقب قرار دارند.

ظرفیت باتری 107.8 کیلووات ساعت است و کل قدرت و گشتاور آن 516 اسب بخار است. و 855 نیوتن متر این دو موتور باید وزن 2630 کیلوگرم مرسدس بنز را تحمل کنند اما از نظر شتاب کم ندارد.

مرسدس در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین مسافت مقاومتی 407 متری را در 12.2 ثانیه طی می کند.

Lucid از یک درایو مشابه استفاده می کند، اما حداکثر قدرت آن 800 اسب بخار است. و حداکثر گشتاور 1200 نیوتن متر.

باتری آن نیز 113 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. در نتیجه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها در 3 ثانیه به قدرت بیشتری نیاز است و مسیر سر خوردن 10.8 ثانیه طول می کشد.

در ایده آل ترین شرایط رانندگی، مرسدس با یک بار شارژ 547 کیلومتر را طی می کند. Lucid همچنین با یک بار شارژ 653 کیلومتر را طی می کند.

مرسدس به لطف چرخش چرخ های عقب و فرمان پرسرعت دایره گردش خوبی دارد و سواری آن شگفت انگیز است. اگرچه به نرمی رولزرویس و بنتلی نیست، اما نرم ترین سواری را در کلاس خود دارد.

به دلیل وزن زیاد مرسدس بنز، ترمزها عملکرد مورد انتظار را ارائه نمی دهند. EQS از دو حالت اصلی بازیابی انرژی جنبشی ترمز استفاده می کند.

در هنگام رانندگی معمولی، مقاومت دریچه گاز کاهش می یابد و به راننده اجازه می دهد تا از پدال ترمز استفاده کند.

هنگام پدال زدن، ترمز مکانیکی وجود ندارد و تنها سیستم بازیابی انرژی نیروی ترمز تولید می کند.

لوسید با وزن 2388 کیلوگرم و تایرهای نسبتا نازک، دوست دارد یک سدان اسپرت باشد. اگرچه هرگز به بی ام و M5 نمی رسد، اما می توان آن را مدل برقی BMW M550i در نظر گرفت.

هوای صاف

Lucid تنظیمات سخت تری نسبت به مرسدس دارد، اما در راحت ترین حالت رانندگی می توانید به تجربه رانندگی نرم و راحت مرسدس بنز نزدیک شوید.

شتاب آن نیز به لطف نسل جدید پیشرانه ها عالی است و اگر برای اولین بار پشت فرمان یک خودروی برقی قرار بگیرید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

کدام یک از دو ماشین الکتریکی برنده این مقایسه است؟

همانطور که می بینید تفاوت مهندسی و طراحی این دو سدان برقی لوکس بیشتر از بی ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس است.

رتبه دوم برای مرسدس بنز است. مرسدس از لحاظ ارزش، راحتی، مواد استفاده شده و طراحی از Lucid عقب است.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

اگر به دنبال خودروهای برقی کلاس S هستید، خودروی اشتباهی را انتخاب کرده اید. صرف نظر از اندازه خودرو، حس این محصول به CLS و حتی به کلاس E مرسدس نزدیکتر است.

در نتیجه، Lucid برنده این مقایسه است. فناوری آینده، لوکس بودن و توجه خیره کننده به جزئیات را بزرگترین تهدید برای صنعت خودروسازی کلاسیک و تسلا می کند.

Lucid Air به راحتی بازی صنعت خودرو را تغییر داد و دیگر نمی توان منتظر عرضه دومین محصول این شرکت بود.

مقام دوم: مرسدس بنز EQS580 4Matic

مزایای:

راحتی خیره کننده

کار با کیفیت بالا

اگر صفحه نمایش را دوست دارید، این ماشین برای شما ساخته شده است

معایب:

طراحی ظاهری برای همه نیست

ارتفاع زانوهای سرنشین عقب خیلی زیاد است

S از کلاس خودروهای برقی نیست

مقام اول: Lucid Air Grand Turing

مزایای:

انقلابی جدید در صنعت خودروسازی

طراحی ظاهری خیره کننده

برد 653 کیلومتر

معایب:

کیفیت قطعات در مدل در نظر گرفته شده مناسب نیست

برخی از قطعات مانند دستگیره درها به درستی کار نمی کنند

Lucid Air Grand Turing مرسدس EQS 580
نوع موتور برقی با آهنربای دائمی برقی با آهنربای دائمی
نسبت وزن به توان 3 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار 5 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار
تعلیق چند چرخ محرک چند چرخ محرک
چرخ 21 اینچ 245/35 و 265/35 22 اینچ 265/35
فاصله بین دو محور 2.95 متر 3.2 متر
قیمت پایه 139 هزار تومان 119 هزار تومان
قیمت های فعلی مدل را مقایسه کنید 139 هزار تومان 125 هزار تومان