کاهش شگفت انگیز قیمت باتری خودروهای برقی در دهه گذشته

با افزایش قیمت باتری، خودروهای الکتریکی می توانند به راحتی با خودروهای احتراق داخلی رقابت کنند. در سال های اخیر قیمت باتری خودروهای برقی به شدت کاهش یافته است.

افزایش تقاضا معمولاً منجر به افزایش قیمت می شود، اما در درازمدت باتری خودروهای برقی اینگونه نیست.

در بحبوحه اپیدمی کرون، کمبود تراشه های جهانی، تعطیلی گسترده خودروها و تورم جهانی همه محصولات را گرانتر کرده است، اما این شامل باتری ها نمی شود.

در حال حاضر با توجه به استخراج گسترده مواد اولیه و افزایش تولیدکنندگان باتری و تلاش آنها برای رفع نیاز، قیمت باتری های لیتیوم یونی روز به روز در حال کاهش است.

طبق مطالعه سالانه نظرسنجی بخش انرژی های جدید بلومبرگ، قیمت باتری از سال 2020 تا 2021 حدود 6 درصد کاهش یافته است.

در سال 2010، میانگین قیمت یک باتری لیتیوم یونی 1200 دلار در هر کیلووات ساعت بود. این رقم 89 درصد کاهش یافت و به 132 دلار در هر کیلووات ساعت رسید.

سال گذشته باید 140 دلار به ازای هر کیلووات ساعت بپردازید.

این ارقام میانگین هزینه باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی، اتوبوس ها و ذخیره انرژی است.

اگر بخواهیم تنها قیمت پکیج مورد استفاده در خودروهای برقی را محاسبه کنیم به عدد 118 دلار در هر کیلووات ساعت می رسیم. این رقم با خراب شدن باتری و رسیدن به سلول های باتری به 97 دلار کاهش می یابد.

در نتیجه تنها 82 درصد از کل هزینه باتری مربوط به سلول های آن است.

کمترین قیمت باتری در چین 111 دلار است. در اروپا قیمت ها 60 درصد و در ایالات متحده حدود 40 درصد بیشتر از چین است.

با این حال انتظار می رود قیمت ها اندکی افزایش یابد. این امر به ویژه در نیمه دوم سال بسیار مهم است. پیش بینی می شود میانگین قیمت هر سلول در مقایسه با سه ماهه اول سال حدود 10 دلار در هر کیلووات ساعت افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.