برخی از کاربران مک اشکالاتی را در رابط Time Machine گزارش می دهند

گزارش‌های موجود در تالارهای گفتگوی کاربران اپل نشان می‌دهد که رابط پشتیبان خود اپل به نام Time Machine، در نسخه دسکتاپ Apple Monterey نسخه 12.0.1 یا Big Sur 11.6 باگ دارد که باعث نارضایتی برخی از کاربران شده است. به نظر می رسد این مشکل زمانی رخ می دهد که تیم ماشین اولین نسخه پشتیبان خود را پس از نصب Mac OS X / Big Head یا به روز رسانی سیستم عامل به آخرین نسخه شروع می کند.

در توضیح این مشکل آمده است که Time Machine پیامی را در انتظار تکمیل اولین نسخه پشتیبان نمایش می دهد. اما ناگهان قدیمی ترین نسخه و آخرین نسخه پشتیبان را «هیچ» در نظر می گیرد و سپس اعلام نمی کند که بک آپ اصلی موفق بوده یا خیر. یکی از کاربران می گوید:

در دستگاه جدید من با تراشه M1 MAX و سیستم عامل Monterey 12.0.1، شروع یک دستگاه جدید (انتقال داده ها از دستگاه قبلی) و تکمیل اولین فرآیند پشتیبان گیری غیرممکن بود. من دو دستگاه APFS تازه فرمت شده و رمزگذاری شده را آزمایش کردم، یکی مکانیکی و دیگری SSD. تهیه نسخه پشتیبان چندین ساعت طول می کشد و در نهایت پیام “Status pending completion of the first backup” نمایش داده می شود.

کاربر دیگری در انجمن Reddit می گوید:

منم دقیقا همین مشکل رو دارم و یک هفته هست که دارم باهاش ​​برخورد میکنم. Time Machine اولین نسخه پشتیبان خود را شروع می کند و سپس به نظر نمی رسد که اصلاً پشتیبان گیری شده باشد. اسکرین شات وجود دارد. اما هیچ فایلی در موتور جستجو یافت نشد و سایر کامپیوترها زمان انتقال آرشیو را تشخیص ندادند.

یکی از اعضای شبکه MacRumors گزارش می دهد:

کاش زودتر توی انجمن ها سرچ می کردم. من ساعت‌های زیادی را در عیب‌یابی از طریق دو نصب مجدد با سه SSD مختلف از دست دادم. مشکل من با همگام سازی ماشین این است که پشتیبان گیری می شود. اما خبری مبنی بر تکمیل آنها وجود ندارد. علاوه بر این، موتور جستجو هیچ فایل SSD را نمایش نمی دهد. با این حال، بخش Get Information گیگابایت فضای دیسک را گزارش می کند.

مقاله مرتبط:

در همین حال، برخی از کاربران می گویند با راه اندازی اولین نسخه پشتیبان در “Safe Mode” مشکل را حل کرده اند. اما بدیهی است که این برای همه صدق نمی کند. حدس زده می شود که این مشکل ممکن است به دلیل تغییر نامشخص در قالب APFS باشد که اپل به طور ضمنی در نسخه های اخیر macOS پیاده سازی کرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که علت اصلی چیست.

گفته می شود اپل آخرین نسخه بتای macOS 12.1 را با باگ های فراوان گزارش شده از جمله مشکلات پورت Magsif، اتصال به نمایشگرهای خارجی و … برطرف کرده است و این باگ در نسخه نهایی قابل اصلاح است. مشکلات نرم افزار سیستم عامل اپل معمولا به سرعت و در عرض یک تا دو هفته حل می شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید کوپرتینویی ها چه زمانی خطای زمان بندی خودرو را برطرف خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *